Sales Process & Tools Champion

Stanley Security Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stanley Security Solutions AB i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Gävle, Örebro eller i hela Sverige

STANLEY Security är den största elektroniska säkerhetsleverantören i Europa som erbjuder innovativa helhetslösningar inom säkerhet och brandskydd. STANLEY Security finns i 14 europeiska länder med över 6000 medarbetare och 200 000 kunder och ingår i STANLEY Black & Decker koncernen.
STANLEY Security erbjuder hela säkerhetskedjan, från riskanalys och säkerhetsteknisk design, till installation, driftsättning och underhåll. Genom moderna larmcentralstjänster erbjuds också virtuell bevakning och rondering samt krisjour.

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för dina kollegor att göra bra affärer? Som ansvarig för våra säljverktyg har du huvudansvaret för Stanleys CRM-system och jobbar brett med förändringsarbete och verksamhetsutveckling kopplat till säljprocessen.

Du kommer till exempel att ansvara för att utveckla processer samt driva olika förändringsprojekt. Du fungerar också som operativ systemägare av vårt CRM-system Sales Force. I detta ansvar ingår bland annat utveckling och kravställning till europeiska kollegor, för att säkerställa den svenska organisationens behov vid utrullning av förändringar. Integrering mellan säljprocessen och andra CRM-system är även en viktig del i arbetet. 

I uppdraget ingår också att ansvara för att hålla vår kunddatabas uppdaterad samt jobba med vidareutveckling av verktyg, segmentering, uppföljning, m.m.

Dina erfarenheter: 

För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att arbeta med verksamhets- och processutveckling. Du behöver också ha jobbat med projektledning i någon form samt ha erfarenhet av Sales Force. Det är också viktigt att du har mycket goda kunskaper i officepaketet med särskild betoning på Excel. Engelska och svenska flytande i tal och skrift är ett krav.

Vi tror att du har akademisk utbildning inom försäljning, marknadsföring, IT eller ekonomi, men du kan också ha skaffat dig motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet.

Om du har erfarenhet av SAP och Microsoft Access så ses det som meriterande. Har du dessutom erfarenhet av att utveckla och kravställa system utifrån ett säljperspektiv så är det en klar fördel.

Publiceringsdatum
2014-10-14

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du är en strukturerad person med god analytisk förmåga som är engagerad,  pedagogisk, självgående och alltid har kundperspektivet i fokus.

Tjänsten innefattar projektledning vilket ställer krav på din förmåga att informellt leda och få med dig dina kollegor i en ständigt föränderlig miljö. Utöver detta behöver du vara flexibel och duktig på att kommunicera med olika typer av människor.

Företaget är inne i ett förändringsskede och för rätt person finns det stora möjligheter att växa och utvecklas med oss.

Sista dag att ansöka är Då vi gör urval löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 16 november 2014

Start: Omgående enligt överenskommelse.

Omfattning: Tillsvidareanställning (provanställning)

Krav: En förutsättning för anställning inom Stanley Security är att du som sökande får ett godkännande via kontroll hos Länsstyrelsen.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ylva Lundholm, Sales Development Manager 010-4587690 ylva.lundholm@sbdinc.com

Företag
Stanley Security Solutions AB

Adress
Stanley Security Solutions AB
Box 12545
10229 Stockholm

Kontorsadress
Box 12545

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2030929

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stanley Security Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stanley Security Solutions AB: