Sales Coordinator till Micvac
Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-12-01Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Micvac.
Om företagetMicvac erbjuder unika lösningar för industriell matlagning och pastörisering direkt i förpackningen till livsmedelsindustrin. Företagets patenterade teknologi och förpackning möjliggör produktion av pastöriserade, säkra produkter med en hållbarhet på 40-60 dagar. Den snabba matlagningsprocessen är utformad för att behandla ingredienserna skonsamt, bevara färg, smak, textur och näringsvärde. Kylda färdiga måltider, matkomponenter, grönsaker, barnmat och djurfoder är exempel på produkter som lämpar sig för Micvacs metod. Med kunder över hela världen utvecklar och levererar Micvac förpackningar, utrustning och utbildning för både färdigmatproducenter och livsmedelstjänstemarknaden.
Som teammedlem i Micvac kommer du att uppleva en arbetsplats med dedikerade kollegor som främjar mångfald och en internationell arbetsmiljö. Företaget genomgår en expansionsfas med betydande tillväxtmöjligheter och har flera innovativa nyckelprojekt under industrialisering vilket ger många alternativ för karriärtillväxt.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Sales Coordinator arbetar du i ett engagerat team i företagets Customer Care funktion. Du ansvarar för att proaktivt bibehålla och utveckla befintliga kundrelationer samt att säkerställa hög kundnöjdhet och leveranssäkerhet. Du är kundens operativa nyckelkontakt och har daglig kontakt med svenska och internationella nyckelaktörer inom B2B i livsmedelsindustrin. Du ansvarar för att se till att order, varor och service levereras enligt överenskommen tidsplan och kopplar vid behov in och koordinerar andra avdelningar och resurser inom Micvac för att säkerställa detta. "Order to Cash" processen med orderhantering, kundreskontra, kundprognoser och administration relaterat till kundbehov är en naturlig del av ditt ansvar. Därtill tar du hand om kontakten med leverantörer och transportbolag, sköter leveranskoordinering, bokningar samt export- och tulldokumentation.
• Orderregistrering, prognoser, leveranskoordinering, fraktbokningar, tulldokumentation, reklamationshantering
• Samarbete och koordinering mellan olika avdelningar hos kunder och inom Micvac
• Fakturahantering, kreditering och kundreskontra
• Delaktighet i att rekrytera och registrera nya kunder
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasialutbildning inom logistik, inköp eller annat relevant område
• Erfarenhet av orderhantering och kundservice är ett krav, erfarenhet av tjänst med liknande arbetsuppgifter är högst meriterande
• God dator och IT/systemvana, erfarenhet av SAP, Visma eller Monitor är meriterande
• Kunskaper inom Excel och Office Paketet
• Flytande kunskaper i svenska och mycket goda kunskaper i engelska tal och skrift
För att trivas i denna roll hos Micvac är du en lyhörd och ambitiös lagspelare som motiveras av att leverera lösningar på ett aktivt och förutseende sätt. Du är anpassningsbar och söker nya sätt att förbättra och effektivisera arbetssätt och processer utifrån kundbehov branschtrender och organisatoriska processer. Du har vilja, engagemang och förmåga att hjälpa andra och vill vara med på en spännande tillväxtsresa. Vidare är du en säker datoranvändare som är bekväm att administrera i olika system. Du är en prestigelös och ansvarsfull person som är mån om organisationen och kan arbeta utanför ramen av din egen arbetsbeskrivning. Du ser inga problem att stötta upp där det behövs, och du anstränger dig för att lösa problem på ett effektivt sätt. Avslutningsvis, för att vara framgångsrik i denna roll har du ett öga för detaljer och är en noggrann person som alltid strävar efter att utföra dina uppgifter på ett korrekt och önskat sätt.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Selina Fredin
selina.fredin@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8302245
Observera att sista ansökningsdag har passerat.