Salems Kommun söker en ekonom
Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Salem Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Ekonomienheten är en del av kommunstyrelseförvaltningen där även kanslienheten, HR-enheten och IT-enheten ingår. Verksamheten omfattar ekonomiadministration, controlling och finansiering och utförs av tio medarbetare, varav fem arbetar inom budgetenheten.
Publiceringsdatum2014-06-30ArbetsuppgifterEn av våra ekonomer ska snart vara föräldraledig och vi söker därför en ersättare. Vi söker en vikarierande ekonom till budgetenheten som är sugen på utmaningar och tycker om utveckling. Budgetenhetens huvuduppgifter är budgetering, prognostisering, uppföljning och systemutveckling. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är socialförvaltningen som står för en fjärdedel av kommunens verksamhet.
Budgetenheten befinner sig i ett spännande utvecklingsskede där rollerna förändras i takt med att kraven från förvaltningarnas sida gällande stöd/styrning har ökat. Detta medför behov av system-/rutinutveckling, uppföljning samt löpande kompetensutveckling.
Dina arbetsuppgifter består av två huvuduppdrag:
att ansvara för socialförvaltningens ekonomiska rutiner och utvecklingen av dessa. I arbetet ingår tätt samarbete med förvaltningschefen samt kontakter med verksamhets- och enhetschefer. I arbetet ingår också ekonomiskt utredningsarbete samt ekonomiskt stöd till förvaltningarna och att arbeta med budget, uppföljning och bokslut för hela kommunen.
KvalifikationerVi söker dig som har/är:
• förmåga att arbeta både självständigt under stort ansvar och tillsammans med andra
• utbildad civilekonom
• lätt att uttrycka dig i tal och skrift
• mycket goda IT-kunskaper
• lätt att prioritera och vilja att lära nytt, ordningssinne och initiativförmåga
• erfarenhet av affärssystemet Agresso önskvärt, men inget krav
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-10-13 Vikariat föräldraledig i uppskattningsvis 11 månader
ErsättningMånadslön Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-27
Ange följande referens när du ansöker: A401208
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan Lorichs, Ekonomichef 070-6232988
Katarina Sjödin, Ekonom 08-532 599 63
Christina Häckner, Socialchef 08-532 598 13
FöretagSalems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
AdressSalems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Säby Torg 16
14480 Rönninge
KontorsadressSäby Torg 16 Rönninge
Jobbnummer 1925445
Observera att sista ansökningsdag har passerat.