Risk & Payment Coordinator till H&M i Borås

Vega HR AB / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Borås, Ulricehamn, Alingsås, Härryda, Tranemo eller i hela Sverige

Till vår uppdragsgivare, H&M, söker vi en driven person som kommer att arbeta som Risk & Payment Coordinator på H&M Customer Finance där du kommer hantera och analysera våra interna- och externa betaltjänster tillsammans med andra kollegor och interna H&M-funktioner. Du kommer till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och ett välkänt globalt tillväxtföretag. Tjänsten är tillsvidare och placerad på H&M:s kontor i Borås. Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående.

Om H&M:
H&M är ett designinriktat, kreativt och ansvarstagande, globalt, modeföretag med affärsidén att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris. Med över 3600 butiker i mer än 50 länder världen över arbetar man engagerat för att ständigt överträffa kundernas förväntningar. H&M växer stort både på befintliga och nya marknader och på kontoret i Borås fokuserar man på online-verksamheten. Mer information om H&M finner du på www.hm.com/se/

Om H&M Customer Finance:
I Borås finns även H&M Customer Finance som är ansvariga för alla online-betalsätt för samtliga länder och varumärken inom H&M-koncernen. Målet inom H&M Customer Finance är att erbjuda kunderna enkla och säkra betal- och finansieringslösningar. Företaget erbjuder dig en spännande arbetsmiljö med ständiga förbättringar, korta beslutsvägar och möjlighet att påverka från första stund.

Dina ansvarsområden:
Som Risk & Payment Coordinator kommer du att bistå med att hantera och utveckla H&M:s interna och externa betaltjänster tillsammans med dina kollegor och andra interna H&M-avdelningar. Ett av dina viktigaste fokusområden kommer vara att övervaka och analysera betalningsprocesserna ur ett riskperspektiv. I arbetet kommer du ha regelbunden kontakt med nationella och internationella banker, kortföretag och betalningsförmedlare. Du kommer även delta i utvecklingsprojekt och ständigt arbeta för att förbättra företagets arbetsmetoder.

Din att-göra-lista omfattar:
• Delta i utvecklingen av H & M Online riskkontrollsystem och verktyg.
• Stöd i förvaltningen av riskbaserade processer för betaltjänsterna på alla online-marknader och för alla online-varumärken inom H & M-koncernen, det vill säga H & M, Cheap Monday, Monki, COS, & Other Stories och Weekday.
• Att vara länken mellan H&M Customer Finance och andra affärsfunktioner inklusive Customer Service i deras dagliga arbete.
• Du kommer vara delaktig i diskussioner och samarbete med andra avdelningar inom H&M globalt och en del av arbetet sker i projekt som kommer innebära kravställning mot onlinesystem och ett nära samarbete med IT.
• Delta i analyser av risknivåer och i att aktivt förebygga bedrägerier.
• Delta i arbetet med att dokumentera företagets processer och föreslå förbättringar, med fokus på risk.
• Att se till att företagets avtal- och rutiner följs i betalningsprocesserna.
• Leverera fakta och rekommendationer baserade på de analyser du utför.

Vem söker vi:
Vi söker dig som innehar en akademisk utbildning eller motsvarande. Har du erfarenhet av online-verksamhet och online-transaktioner är detta meriterande.. Du är kreativ och duktig på att analysera och driva frågor kring risk. Vi ser gärna att du:
• har erfarenhet av att arbeta med analys av trender och kundbeteende.
• har förmåga att kommunicera och rapportera komplicerade ämnen på ett tydligt sätt.
• tycker om att arbeta i ett högt tempo där din drivkraft är avgörande för utgången.
• tar ansvar från första dagen och gärna vill påverka och utveckla verksamheten är rätt håll.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tjänsten är tillsvidare och på heltid.

Publiceringsdatum
2015-06-09

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-29
Vi rekommenderar dig att ansöka på vegahr.se så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval.
Ange följande referens när du ansöker: Risk & Payment Coordinator

Kontakt
Anette Norling, Rekryteringskonsult 031-7017710 (Växel) 0706-28 66 60 anette.norling@vegahr.se

Företag
Vega HR AB

Adress
Vega HR AB
Box 9209
40095 Göteborg

Kontorsadress
Varpmossevägen 6
Göteborg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7017710
E-postadress: info@vegahr.se

Jobbnummer
2329338

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: