Revisionsassistent till PwC

Adecco Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Växjö
2018-08-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Revisionsassistent till PwC" (publicerad 2020-10-26) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av redovisning & bokföring? Beskrivs du ofta som en driven, utåtriktad & positiv person? Vi har en spännande utmaning som Revisionsassistent hos marknadsledande PwC för dig som är redo att utvecklas tillsammans med kontoret i Växjö!

Om PwC
PwC Sverige ingår i det globala PwC-nätverket som finns i 157 länder och har cirka 208 000 medarbetare. I Sverige är PwC marknadsledande inom revision, redovisning, skatte- och affärsrådgivning. PwC har cirka 60 000 kunder som består av globala företag, stora företag och organisationer, små och medelstora företag och offentlig sektor. Finns på 100 orter och har 3 600 medarbetare.

Publiceringsdatum
2018-08-28

Om tjänsten
Som Revisionsassistent kommer du främst assistera och arbeta med PwC:s revisorer med ett antal tjänsteerbjudanden. Tjänsterna består av specifika och standardiserade arbetsmoment. Det kan t.ex. vara insamling av information, bearbetning av kundmaterial från revisorerna samt övrig administration. Här finns stora möjligheter att utveckla dina ansvarsområden. Efter kunskap anpassar företaget belastning och eget ansvar.

Tjänsten är på heltid och uppdraget löper 6 månader med möjlighet till förlängning eller övertag.

Ditt stöd kommer ha stor betydelse för våra revisionsteam. Du kommer sitta på kontoret beläget på Storgatan i Växjö när du inte är ute hos kunder runt om i Växjö kommun.

Ansvarsområden:
• Behjälplig i den löpande hanteringen av granskningsarbetet
• Ge snabb och kvalitativ service till beställande revisorer
• Stötta kollegorna under perioder med högre arbetsbelastning

Om dig
Vi söker en framåt, social och positiv ekonom som har enkelt för att skapa nya relationer. Vi ser att du är professionell och affärsmässig samt tycker om att nätverka och besitter en kommunikativ förmåga. För att du ska trivas och utvecklas inom PwC är det viktigt att du är en lagspelare och sätter gruppens gemensamma resultat framför din egen.

Här krävs det att kunna prioritera och hantera flera olika arbetsmoment samtidigt som du värdesätter och utför ett noggrant, kvalitativt arbete. Du behöver arbeta effektivt i din roll samt kunna tolerera hög arbetsbelatsning och stress.

Ett krav är att du har stort intresse för ekonomi samt tidigare erfarenhet av redovisning och bokföring. Vi ser gärna att du har god kännedom av branschen samt relevant utbildning. Meriterande är om du tidigare arbetat med revision.

Viktigt för tjänsten är:
• Van PC användare och behärskar Officepaketet främst Excel
• Arbetar självständigt och ansvarsfullt
• Arbetsinsatsen är strukturerad, analytisk och noggrann
• Flytande engelska och svenska i både tal och skrift
• Erfarenhet av bokföring samt redovisning

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Revisionsassistent är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten fortlöper eller övergår till en anställning hos PwC. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därmed löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Mindy Samwel - Tel. +4673 684 7171

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Ekonomi/Redovisning/Bokföring/Revision/Adecco/PwC

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-27
Ange följande referens när du ansöker: ref-27187
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mindy Samwel

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Klostergatan 2
35230 VÄXJÖ

Kontorsadress
Klostergatan 2

Jobbnummer
4314308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: