Retention Business Manager SME
Telenor Sverige AB Telenor Sverige AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Telenor Sverige AB i Stockholm,
Karlskoga,
Karlskrona,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster. I den spännvidden ingår såväl mobil och fast telefoni som bredband och datatjänster. Vi älskar kommunikation, därför vill vi hjälpa människor att kommunicera bättre. Med kunden i fokus erbjuder vi våra tjänster till både privatpersoner och företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital Kabel-TV och har totalt cirka 2 000 anställda.
Retention Business Manager SME
Du blir en del av:SME-teamet inom Mobile Marketing och får vara del av en stor förändringsresa. Vi erbjuder kunderna, Sveriges modernaste nät, flexibilitet för företag, bästa kostnadskontroll, mest prisvärda och bäst service! Och vi erbjuder dig en spännande tjänst med stor potential att göra skillnad, dessutom goda karriärmöjligheter.
Som Retention Business Manager är du ansvarig för utvecklingen av befintlig kundbas inom SME. I samråd med Finance, Sales, Produkthus Mobile och Brand&Communication ansvarar du för att leverera på uppsatta mål för kundnöjdhet/kundupplevelse, churn, försäljning, intäkter och kostnader mot befintlig kundbas enligt forecast. Du ansvarar för att inom ramen för liggande forecast göra investeringar och initiera/prioritera aktiviteter för att uppnå uppsatta mål för utveckling av våra kunders upplevelse av och affär med Telenor. Rollen ska ta Telenor SME till marknadens nöjdaste kunder.
Rollen ställer höga krav på analytisk kapacitet såväl som förmågan att genom tydlighet, driv och entusiasm få organisationen att arbeta mot ett gemensamt mål. Förutom finansiella mål är kundupplevelse och varumärkesmål viktiga komponenter. Du har vidare intresse för och gärna erfarenhet av att jobba med retention/lojalitetsskapande, kundinsikt och förmåga att förstå kundernas behov och beteenden.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
• Sätta programmet med konkreta initiativ och säkerställa implementering för att nå Sveriges nöjdaste kunder och därmed ansvarig för befintlig kundbas med mål att maximera kundbas-NPS och lönsamhet och samtidigt minimera churn
• Framtagande och uppföljning av forecast inklusive NPS/kundnöjdhet, churnprognoser, ARPU-utväckling, Retention & Upsell kostnader
• Löpande uppföljning av resultat med ansvar att ta fram och förankra business case och implementationsplaner för att hantera eventuella avvikelser
• Ansvar för att ta fram långsiktigt kunddialogprogram för att stötta strategiska ambitioner och affärsplan, dvs faktabaserat ta fram prioriteringar och erbjudanden mot befintliga kunder
• Nedbrytning av övergripande målsättningar i specifika kampanjmål för kors- och uppförsäljning och utarbeta kampanjplaner för att leverera på uppsatta mål i exempelvis Micro-kampanjer och kundservice ITS.
• Ansvarig för att kontinuerligt arbeta med Telenors "SMART Pricing"-metodik för att optimera lönsamhet i kundbasen
• Löpande initiera kund- och marknadsundersökningar för att förbättra lojalitet och lönsamhet
• I samråd med Brand & Communication och CEM säkerställa att vi följer varumärkes- och kundupplevelse-KPI:er
• Ansvarar för säljuppföljning mot befintlig kund samt stötta vid strategiska säljaktiviteter.
• Helheltsansvar att skapa och leverera kampanj- & erbjudande aktiviteter mot befintlig kundbas inom ramen för budget
Du kan:
• Civilingenjör Industriell Ekonomi eller motsvarande och/eller civilekonom från ledande universitet med goda eller mycket goda studieresultat.
• Minst 4 års erfarenhet av Retention, lojalitetsarbete inom telekom, bank/finans, försäkring el/energi eller liknande bransch
• Erfarenhet av komplex finansiell modellering och analys
• Erfarenhet av business case och konkurrensanalys
• Dokumenterad erfarenhet från planering, prognostisering och styrning av komplexa affärer
• Erfarenhet från utveckling/prissättning inom telekom
• Erfarenhet från koordinering av komplicerade projekt med flera "stakeholders"
Du är:
• Affärsmässig och lönsamhetsfokuserad
• Effektiv och självgående
• Analytisk och förmåga att spinna vidare på framgångar och lösa identifierade problem
• Flexibel och anpassningsbar
• Förmåga att driva och motivera/entusiasmera personer på olika nivåer för att få saker gjorda
• Strukturerad
Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.
Placeringsort: Stockholm
Sök: I denna rekrytering samarbetar Telenor med Harvey Nash Recruitment. För mer information om tjänsten kontakta Emma Syrén Julin, rekryteringskonsult, på 08-20 09 10. Maila oss din ansökan på
ansokan@harveynash.seVälkommen med din ansökan!
Sista dag att ansöka är Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2013-11-01
Publiceringsdatum2013-10-15Arbetstider och omfattningheltid tillsvidare
Ersättningenligt ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktFöretagTelenor Sverige AB Telenor Sverige AB
AdressTelenor Sverige AB Telenor Sverige AB
Telenor Sverige AB
11688 Stockholm
Jobbnummer 1677720
Observera att sista ansökningsdag har passerat.