Resurs Bank - Gruppchef Admincenter/Backoffice

Resurs Bank / Försäljningsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resurs Bank i Helsingborg, Höganäs, Malmö, Borås, Göteborg eller i hela Sverige

Admincenter hanterar bankens kundkontakter och administration för hela norden. Affärsområdena är Säljfinans, Privatlån och Supreme Card som är uppdelade i avdelningarna Backoffice och Kredit/Kund med ca 120 medarbetare totalt.

Område Backoffice:

Vi hanterar bankens löpande kundadministration för Sverige, Norge och Danmark, t ex kredithandläggning, avtalshantering, factoring, säljsupport, inlåning mm.  Vi är totalt ca 60 medarbetare indelade i olika grupper baserat på område.

Publiceringsdatum
2013-10-18

Dina arbetsuppgifter
I din roll som gruppchef har du det direkta personal- och utvecklingsansvaret för din grupp på ca 15 medarbetare. Personalansvaret innefattar bl a upprättande av kompetensplaner, utvecklings- och lönesamtal samt ansvar för avdelningens arbetsmiljö. Du arbetar också aktivt med att attrahera, rekrytera och att behålla människor med talang.

I ditt ansvar ligger även att etablera riktlinjer och att målsättningar avseende kvalitet och effektivitet uppnås. I ett coachande och hälsofrämjande ledarskap arbetar du aktivt med dina medarbetares prestationer genom handledning och kontinuerlig feedback. Du samlar dina medarbetare mot gemensamma mål och skapar förståelse och lust i att vilja uppnå dem. Du skapar också delaktighet, kommunicerar rakt och ärligt även i svåra situationer, är nytänkande, tar vara på idéer och vågar gå före.

Egenskaper/kompetenser:

Du har en vilja att påverka, är van att fatta beslut och har förmåga att driva förändringsprocesser. Du skapar resultat, är affärsorienterad, modig, duktig på att inspirera andra samt har en stark förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Som bäst mår du när du har varierande uppgifter och får jobba i högt tempo. Vidare tar du egna initiativ, agerar med självförtroende och får saker och ting att hända. Du är en entreprenör som finner nya vägar till lösningar istället för att acceptera "det går inte".

Din erfarenhet och bakgrund:

Flerårig ledarskapserfarenhet med personalansvar är ett krav. Likaså att du har någon form av ledarskapsutbildning. Du har en hög förståelse för system och flöden och erfarenhet från tidigare administrationsverksamhet. Högskoleutbildning eller motsvarande är en merit, gärna ekonomisk- utbildning eller erfarenhet. Det är även en merit om du tidigare arbetat i en snabb och rörlig organisation

Om Resurs Bank:

Resurs Bank är en av Sveriges mest snabbväxande banker. Vi ingår i Resurskoncernen som erbjuder bank- och finanstjänster samt försäkringsprodukter till detaljhandel, privatkonsumenter och företagskunder i Norden och delar av Europa. Resurs grundades 1977, består idag av företagen Resurs Bank och Solid Försäkringar och ägs av Nordic Capital Fund VII och Waldir AB.

På Resurs Bank är karriärmöjligheterna många. I ett företag där tillväxt är ett normaltillstånd kan ambitiösa medarbetare snabbt utvecklas och få nya, spännande uppdrag. Vi erbjuder dig stora möjligheter till personlig utveckling och yrkesmässig karriär på en rolig och expansiv arbetsplats där vi har stort mått av engagemang och entreprenörskap.

Intervjuer och urval sker löpande, varför tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Provanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
SusanneAxelsson, 042-382044

Företag
Resurs Bank

Adress
Resurs Bank
Ekslingan 9
25024 Helsingborg

Jobbnummer
1680463

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resurs Bank

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resurs Bank: