Resource Manager
ZeroChaos AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ZeroChaos AB i Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Som Resource Manager på ZeroChaos kommer du att arbeta med att sourca fram IT-konsulter till en av världens största bolag inom resebranschen. I det dagliga arbetet kommer du att arbeta med resursförfrågningar, sourcing och upphandling, för att hitta den bästa kompetensen som marknaden har att erbjuda. Vi är vår kunds förlängda arm för hantering och inköp av IT-kompetens.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Hantera resursförfrågningar av IT-konsulter, bland annat sourca kandidater, granskning och urval av CV, prisförhandlingar och delta i intervjuer.
• Aktivt utveckla samarbetet med befintliga leverantörer och hitta fler strategiska samarbetspartners.
• Löpande kundkontakt med inköpsavdelning, chefer, beställare och stake holders hos kunden.
• Aktivt bidra till att utveckla samarbetet med kunden, t ex effektivisera och anpassa våra processer efter kundens behov, ta fram nya guidelines, vara proaktiv och ta initiativ.
• Adminstration kring allt som rör konsulter, t ex. skapa work orders, förlängningar av uppdrag, on/off- boarding av konsulter, lägga upp förfrågningar i vår portal och distribuera ut till leverantörer, uppdatera listor och dokument som rör konsulter.
• Business administration t ex. fakturafrågor från leverantörer, ta fram underlag till rapporter, analysera statistik, ha koll på marknaden och marknadspriser.
Detta är en heltidstjänst du sitter på kundens huvudkontor 4 dagar/vecka. Det förutsätter att du är självmotiverad och trivs med att arbeta ensam.
Övrig tid sitter du på ZeroChaos' kontor mitt inne i centrala Stockholm.
Erfarenhet och kompetens
• Minst 2 års erfarenhet av rekrytering (minst 1 år inom IT).
• Erfarenhet av prisförhandlingar samt god förståelse kring avtal och villkor.
• Universitetsstudier inom HR och/eller Affärsadministration är att föredra, men kan kompenseras genom relevant erfarenhet.
• Obehindrad engelska och svenska i tal och skrift.
Du gillar att jobba, du gillar människor och du motiveras av att nå resultat. Du är noggrann med detaljer, utan att förlora fokus och behålla ett bredare perspektiv. Jobbet kräver att du är en god kommunikatör, som trivs med att ha många kontaktytor med så väl kunder, leverantörer, konsulter och kollegor. För att lyckas i rollen, klarar du periodvis hög arbetsbelastning och att hålla många bollar i luften.
ZeroChaos arbetar med att hjälpa större företag att hitta, hantera och optimera sin arbetskraft som är allokerad via externa konsultuppdrag. Vi erbjuder våra tjänster genom en helt automatiserad och webbaserad plattform som stöd för att spara både tid och kostnader.
De effektivitetsvinster som vi skapar genom vår egen plattform och back-office funktion möjliggör ZeroChaos att vara din optimala lösning att allokera externa konsulter på ett effektivt sätt och samtidigt minska företagens risk.
www.zerochaos.comVaraktighet, arbetstid
Vi är ett internationellt företag, som kan erbjuda en intressant och utvecklande tjänst med marknadsmässig lön och förmåner.
Publiceringsdatum2017-04-21Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-12
FöretagZeroChaos AB
AdressZeroChaos AB
Sveavägen 13, 11 tr
11157 STOCKHOLM
KontorsadressSveavägen 13
Jobbnummer 3452974
Observera att sista ansökningsdag har passerat.