Reservdelsinköpare
BAE Systems Hägglunds AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örnsköldsvik
2019-04-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Reservdelsinköpare" (publicerad 2021-04-23) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BAE Systems Hägglunds AB i Örnsköldsvik,
Karlskoga eller i
hela Sverige Koncernen BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur.BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bandvagnar (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet.För mer information besök
www.baesystems.comLäs gärna mer om Örnsköldsvik på
www.inspiration.ornskoldsvik.se Vi söker nu en inköpare av reservdelar. Tjänsten tillhör enheten Spares Purchase and Delivery som ingår i Spares Services. I enheten ingår arbetsuppgifter såsom inköp till lager och egentillverkat material, inköp av reparationer samt material till reparationer. Gruppen ansvarar även för att leverera inköpspriser som input till årsprislista och bevakning av obsolescence.ArbetsbeskrivningDin arbetsuppgift är inköp och leverans av reservdelar samt prisförfrågningar. Du ansvarar för en eller flera kunder och jobbar i team med en reservdelssäljare. I det dagliga arbetet ingår:Hantera prisförfrågningar för reservdelar.Skicka inköpsordrar.Hantera ordererkännanden från leverantör.Lämna ordererkännande till kund.Utleverans till kund.KvalifikationerMed fördel har du en bakgrund inom inköp samt kunskap om våra produkter. Vi jobbar i systemen SAP och Aras samt i Excel. Har du kunskaper i dessa verktyg är det meriterande. I ditt jobb ingår kontakt både inom Sverige och utomlands. Du ska därför ha en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska.Vem är du?Vi lägger största vikt vid dina personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i denna roll måste du vara utvecklingsinriktad, serviceinriktad och tycka om att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i team. Du är kundfokuserad och agerar affärsmässigt. Arbetet kräver god struktur och noggrannhet.Vad vi kan erbjuda digVill du vara en del av ett tight team där vi arbetar tillsammans för att ge kunden bästa möjliga support? I tjänsten ingår många kontaktytor vilket ger dig ett brett kontaktnät både internt och externt. Hos oss jobbar du i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens- och karriärutveckling. Vi erbjuder dig personalförmåner som bland annat arbetstidsförkortning, flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och förmånlig föräldralön.Tjänsten är en tillsvidareanställning, med placering i Örnsköldsvik.Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest. KontaktpersonÄr du intresserad och vill veta mera, kontakta Marie Toorell, chef Spares Purchase and Delivery, 0660-80124 eller Anna-Lena Vestman, HR Business Partner 0660-80482.Sista ansökningsdag är 3 maj men skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urval kan komma att ske löpande.Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2019-04-17Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBae Systems Hägglunds AB
KontorsadressBjörnavägen 2
Jobbnummer 4739318
Observera att sista ansökningsdag har passerat.