Reseplanerare
Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen / Receptionistjobb / Göteborg
2012-09-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Reseplanerare" (publicerad 2015-03-02) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen i Göteborg Färdtjänsten är en kommunal förvaltning som har till uppgift att pröva behovet av färdtjänst och på ett kostnadseffektivt sätt tillhandahålla trafik som möjliggör en god resa för personer med funktionsnedsättning. Målet är att de allra flesta ska kunna resa med den allmänna kollektivtrafiken som innebär en friare rörlighet.
I dagsläget har vi 20 000 resenärer och utför omkring 1,2 miljoner resor per år. Vi upphandlar persontrafik för hela Göteborgs Stad och trafikerar Flexlinjen i samarbete med Västtrafik. Vi utför också andra samhällsbetalda resor för Göteborg, Mölndal och Härryda. Vi är 110 medarbetare och får goda omdömen från våra resenärer. Färdtjänsten arbetar aktivt med friskvård på arbetsplatsen.
Publiceringsdatum2012-09-02ArbetsuppgifterVill du vara Färdtjänstens professionella röst utåt?
Vi söker timvikarier till vår Beställningscentral. Beställningscentralen är ett kundkontaktcenter som tar emot mellan 2500-3000 samtal per dag. Vi har som mål att besvara 65% av alla samtal inom en minut. BC består av två grupper med var sin chef. Arbetstiden är schemalagd mellan 07:00-21:00 vardagar, lördag 08:00-21:00 samt söndag/helgdag 09:00-21:00.
Arbetsuppgifterna består av att på ett trevligt och effektivt sätt besvara telefonsamtal och boka färdtjänst- och flexlinjeresor i våra planeringssystem Resetjänst, Planet och Flexus. Du ska tydligt och professionellt hänvisa och informera våra kunder om möjliga resealternativ i den allmänna kollektivtrafiken.
KvalifikationerDu är kommunikativ, målinriktad och lösningsorienterad. Du ser jobbet som en utmaning och brinner för service och mötet med kunden. Att arbeta självständigt och vara lyhörd är en självklarhet för dig och du gillar att få din prestation bekräftad genom mätning av både kvalitet och kvantitet. Vi har ett varierat antal samtal över tid, och det är viktigt kunna hantera en arbetssituation du inte alltid kan påverka.
Våra kundgrupper består av äldre och personer med olika typer av funktionsnedsättning och vi ställer mycket höga krav på bemötande och service. Du besitter stort tålamod, är tydlig och noggrann och kan hantera svåra samtal på ett professionellt sätt.
Vi vill gärna att du har god lokalkännedom om Göteborgsområdet och goda kunskaper om den allmänna kollektivtrafiken.
God kunskap i svenska i tal och skrift är ett krav i kommunikationen med våra kunder.
Vi söker dig som har minst 2 års arbetslivserfarenhet, gärna från callcenter eller annat serviceyrke. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med äldre eller personer med funktionsnedsättning.
Vi har som krav att du har en hög datorvana vilken du har skaffat dig via utbildning eller tidigare jobb. Du skall ha lätt för att lära dig nya system. Det är ett krav att ha en avslutad gymnasieutbildning och vi ser som meriterande om du har någon form av eftergymnasial utbildning.
Arbetstider och omfattningTimavlönad. Schema. Du blir inkallad efter behov, när ordinarie personal har planerad eller oplanerad frånvaro. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-10-15
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-16
Ange följande referens när du ansöker: A289444
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNatasha Illyés, 031-419604
Hans Magnusson, 031-419604
Facklig kontaktJeanette Berg, 031-419590,
jeanette.berg@fardtjansten.goteborg.seFöretagGöteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
Jobbnummer 1329210
Observera att sista ansökningsdag har passerat.