Rektor Christian 4:s Gymnasium vikariat
Kristianstads kommun / Pedagogchefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla pedagogchefsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige BUF:2015:310
Barn- och utbildningsförvaltningen
Skolområde Gymnasieskola/Vuxenutbildning omfattar kommunal gymnasieutbildning (fem gymnasieskolor) samt musikskola, vuxenutbildning och yrkeshögskola i Kristianstads kommun. Christian 4:s Gymnasium har omkring 600 elever fördelade mellan Estetiska programmet, Humanistiska programmet och Samhällsvetenskapsprogrammet.
Publiceringsdatum2015-06-11Dina arbetsuppgifterSom rektor kommer du ansvara för Humanistiska programmet och Samhällsvetenskapsprogrammet. Tjänsten innefattar även ansvar för arbetsmiljö, ekonomi och personal. Skol- och skolområdesövergripande ansvarsområden kan tillkomma.
Dina främsta arbetsuppgifter är att styra och leda verksamheten utifrån nationella och lokala styrdokument. Det innebär att du har ansvar för den pedagogiska verksamheten för ungefär 200 elever och så även för tillhörande arbetsmiljö, ekonomi och personal. Tillsammans med skolchef och övriga rektorer samt administrativ chef tar du ett helhetsansvar för skolområdets verksamhet och utveckling. Du ingår i skolområdets ledningsgrupp.
KvalifikationerDu ska ha en lärarexamen och erfarenhet av pedagogiskt arbete som lärare. Har du den statliga rektorsutbildningen och/eller erfarenhet av arbete som rektor är det meriterande. Har du lärarexamen med inriktning mot gymnasieskolan, annan ledarutbildning än rektorsutbildning, erfarenhet av pedagogiskt arbete som lärare inom gymnasieskolan eller tidigare arbete som ledare är det också meriterande.
Du ska vara intresserad av att föra dialog och ge förutsättningar till delaktighet i olika situationer. God förmåga att leda utvecklingsprocesser och förmåga att skapa strategier för att bedriva ett systematiskt kvalitetsarbete är ett krav. Då det i arbetet förekommer mycket kommunikation och dokumentation krävs det att du har goda kunskaper i svenska och engelska. Vidare ska du goda kunskaper i vanligt förekommande IT-mjukvara i offentlig verksamhet.
Det är meriterande om du har fördjupade kunskaper inom skoljuridik, myndighetsutövning, mål- och resultatstyrning samt skolledarskap. Även goda kunskaper inom områdena arbetsmiljö, ekonomi och personal är meriterande. Har du förmåga att komma med konkreta idéer kring hur god samverkan kan vidareutvecklas är det meriterande.
Anställningsvillkor
Vikariat, 100% med tillträde 2015-08-01 eller enligt överenskommelse och med varaktighet till och med 2016-06-30.
För mer information, ta kontakt med
Mattias Olsson, Skolchef,
mattias.o.olsson@kristianstad.se , 0738-53 25 90
För facklig information, ta kontakt med
Eva Johansson, Lärarnas riksförbund,
eva.johansson@utb.kristianstad.se , 0734-16 34 54
Jenny Comstedt, Sveriges skolledarförbund,
jenny.comstedt@kristianstad.se , 0733-13 65 07
Birgitta Olsson, Lärarförbundet,
bir-gitta.olsson.lararforbundet@kristianstad.se , 0733-13 48 88
Sista ansökningsdatum
2015-06-22
Till din ansökan skall du bifoga
För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen-Sök tjänst-längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på
www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Handläggare Malin Josefsson på 044-13 60 14.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: BUF:2015:310
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2334144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.