Rekryteringsträff - Helpdesk konsult
IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IT-avdelningen i Göteborg,
Partille,
Varberg,
Töreboda,
Sundbyberg eller i
hela Sverige IT-avdelningen söker Helpdesk konsult
Välkommen att söka tjänsten vid vår rekryteringsträff!
NÄR: Tisdagen den 16:e september kl 13.30-15.00 (drop-in)
VAR: Arbetsförmedlingen Rosenlundsgatan 4, Göteborg
Tag med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.
IT-avdelningen skapar pålitlig IT-miljö hos växande företag till fast kostnad. Vi ger samma professionella service till mindre och medelstora företag som de stora är vana vid. Det andra kallar IT-support kallar vi stressreducering. IT-avdelningen har ambitionen och förmågan att växa vidare genom nöjda kunder och framåt medarbetare.
Antal anställda: 10 st
Beskriv arbetsuppgifterna (max 3600 tecken):
Som IT-avdelning för ett växande antal företag levererar vi marknadsledande drift- och användarsupporttjänster. Vi utvecklar ständigt kundens IT-infrastruktur framåt i enlighet med deras verksamhetsbehov.
Vår Leveransorganisation består av två huvudgrupperingar, Helpdesk och Infrastrukturkonsulter.
En infrastrukturkonsult arbetar i huvudsak hos kunder med Inplanerade Underhållsbesök (Uppdatering, Drift, Felsökning, Installation), Projekt och Utveckling av samarbetet.
Helpdesk är första och primära kontakt gentemot alla kunder - IT-avdelningens ansikte utåt.
IT-avdelningens Helpdesk ger hjälp och stöd per telefon till kunder eller användare som har problem med sina datorer. Det kan vara att de behöver assistans med att använda sina program, det kan vara fel i programmen eller datorerna eller borttappade lösenord. Du ställer frågor för att komma underfund med vad som orsakar problemen och du lotsar dem fram till möjliga lösningar. Är det svårare problem som du inte själv kan lösa kan du föra frågorna vidare till andra linjens support, Infrastrukturkonsulter som hjälper användaren på plats eller på distans om det är möjligt.
Önskvärd kompetens
Personliga egenskaper och erfarenhet
• Hos IT-avdelningen värdesätts din personlighet och attityd allra högst. En fanatiskt kundorienterad organisation har hittills gett oss stora framgångar. Du förväntas vara ypperlig i god kundkommunikation och dialog.
• Önskvärt är supporterfarenhet > 2 år . Erfarenhet inom andra serviceyrken är också meriterande
Teknisk kompetens
• Bred erfarenhet av Windows operativsystem (Windows 95/98/2000/XP/VISTA) och kringutrusning.
• Grundläggande felsökning av nätverksproblem - identifiering av problem samt föreslå åtgärder
• Grundläggande felsökning av serverproblem - identifiering av problem för att kunna eskalera ärendet
• Grundläggande administration av Microsoft AD 2000/2003 (kontohantering)
• Programvaror:
• God kunskap om Microsoft Office 2000/2003/2007
• Exchange Clients - 5.0/5.5 och Outlook 97/98/2000/XP/2003/2007
• Önskvärt - Visio 2000/2003/2007
• Önskvärt - Adobe programvaror
• Önskvärt - Windows Sharepoint services v2/3
Publiceringsdatum2008-09-08Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-09-16
Vid ansökan, bifoga minst 2 st referenser
FöretagIT-Avdelningen
AdressIT-Avdelningen
Första Långgatan 19
41328 GÖTEBORG
KontorsadressFörsta Långgatan 19
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-205030
Faxnummer: 031-205031
Jobbnummer 306430
Observera att sista ansökningsdag har passerat.