Rekrytering av Ekonomi-/Redovisningsassistent

Brightby AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brightby AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Rekrytering av Ekonomi-/Redovisningsassistent - Kundreskontra

Vi söker en Ekonomi-/redovisningsassistent till en av våra kunders ekonomiavdelning. Vår kund är ett internationellt börsföretag med placering på Gärdet. Ekonomiavdelningen består av 16 personer. Dina ansvarsområden kommer att vara uppläggning av kunder, intern och extern fakturering manuellt och via fil samt bokning av interna och externa inbetalningar manuellt och med fil.

I denna roll ingår även arbetsuppgifter som:

• Kravhantering för svenska och utländska kunder
• Veckovis rapportering av obetalda fakturor
• Boka periodiseringar och upplupna intäkter
• Reskontra- och bankkontoavstämningar månadsvis
• Hantera valutakursdifferenser
• Inter-Company fakturering och avstämning

Som Ekonomi/Redovisningsassistent så är det viktigt att arbeta i enlighet med uppsatta tidsplaner och i enlighet med interna kvalitetsprocesser (SOX). De uppmuntrar eget ansvar och initiativtagande för att kontinuerligt kunna förbättra rutiner och processer. Vi tror att du som söker tjänsten är en positiv och prestigelös person som samtidigt är driven och sporras av att hitta lösningar och hjälpa andra.

Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med företagets kunder, avdelningar inom deras organisation, bokslutsansvariga samt kontakt med interna och externa revisorer. Utmaningar finns i att förbättra processer för att arbeta på ett så effektivt sätt som möjligt. Gruppen består av totalt 11 personer varav 5 i kundreskontragruppen.

Publiceringsdatum
2013-03-01

Kvalifikationer
Du är minst gymnasieekonom och du har några års erfarenhet som ekonomi-/redovisningsassistent. Du trivs bra i din roll och du har en god redovisningskompetens och prioriteringsförmåga. Du får gärna ha vana från att arbeta med större flöden alternativt från en bredare roll i ett mindre företag. Du har erfarenhet från att arbeta i olika affärssystem och Excel. Din svenska och engelska är flytande i både tal och skrift. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i olika projekt men inget krav.

Dina personliga egenskaper
Det är viktigt i rollen att du är ansvarfull, driven och noggrann. I vår organisation är det också viktigt att du är kommunikativ och har ett utvecklat "service tänk" och trivs med att ha både interna och externa kunder. Du är självklart stresstålig också van att hålla dina deadlines och arbeta i enlighet med uppsatta tidplaner. Du är självgående men trivs också med att arbeta i grupp och samarbetar väl med andra.

Placeringort: Stockholm, Gärdet.

Arbetstid: Heltid

Så ansöker du
Du söker du tjänsten genom att följa länken nedan:

http://www.brightby.se/ladda-upp-ditt-cv/

Ange referenskod BMBX. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Iren Sayar på telefon 08-12 00 14 00 eller 0704-13 99 97.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-31
Ange följande referens när du ansöker: BMBX
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
BRIGHTBY AB

Adress
BRIGHTBY AB
BOX 17007
10462 STOCKHOLM

Kontorsadress
MAGNUS LADULÅSGATAN 63B
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-12001400

Jobbnummer
1482142

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brightby AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brightby AB: