Rekryterare till Bemanningsenheten i Lundby
Göteborgs stad., SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby i Göteborg Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.
Publiceringsdatum2018-11-22ArbetsuppgifterBemanningsenhetens främsta uppdrag är att rekrytera och tillhandahålla timavlönade vikarier till verksamheterna inom äldreomsorg, funktionshinder, förskola och intern service. Utöver det är vi generellt behjälpliga och stöttar förvaltningens enhetschefer och samordnare vid bland annat system- och bemanningsfrågor. Bemanningsenheten är organiserad under HR-avdelningen och består idag av en enhetschef och 17 medarbetare. Vi söker en rekryterare och tjänsten avser ett vikariat fram till 30 juni 2019.
Som rekryterare på bemanningsenheten ansvarar du för rekryteringar av personal inom alla våra yrkeskategorier; undersköterskor, vårdbiträden, stödassistenter, barnskötare, måltidsbiträden, kockar, lokalvårdare samt vaktmästare. Arbetet innefattar både rekrytering av timavlönade medarbetare samt vikariat upp till sex månader. Du genomför samtliga moment i rekryteringsprocessen och de administrativa uppgifter som rör anställning. Du identifierar behoven ute i verksamheterna, annonserar, gör urval, håller intervjuer, tar referenser och återkopplar. Du ansvarar sedan för introduktion och uppföljning av nyrekryterade medarbetare. Genom hela rekryteringsprocessen kommer du fungera som kontaktperson för kandidater och chefer. Arbetet innebär även att delta på arbetsmarknadsmässor och liknande rekryteringsträffar i syfte att hitta nya kandidater.
Du tillhör en intensiv verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och kan aktivt bidra till utveckling av vår enhet.
KvalifikationerVi söker dig som har som lägst avslutad gymnasieutbildning. YH-utbildning i personaladministration eller annan relevant högskoleutbildning är meriterande. Då arbetet ställer krav på självständighet ska du tidigare ha arbetat med likvärdiga administrativa arbetsuppgifter och gärna ha erfarenhet av rekrytering. Då du kommer ha flera rekryteringsprocesser igång samtidigt är det viktigt att du kan strukturera, organisera och prioritera ditt arbete. Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med andra människor är det viktigt att du har god social och kommunikativ förmåga i såväl tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap i IT-verktygen Personec, Visma Recurit, Winlas och TimeCare Pool. Likaså om du har tidigare erfarenhet av arbete inom de verksamheter vi arbetar mot.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-01-02 , upphör: 2019-06-30 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-07
Ange följande referens när du ansöker: A831063
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVedrana Pendic 031-3667010
FöretagGöteborgs stad., SDF Lundby
AdressGöteborgs stad., SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg
KontorsadressVågmästaregatan 1 A
Jobbnummer 4472296
Observera att sista ansökningsdag har passerat.