Rekryterare och HR-administratörer till HR-avdelningen

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.

Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.

Publiceringsdatum
2022-11-29

Arbetsuppgifter
Till vår HR-avdelning söker vi nu två rekryterare/HR-administratörer. HR-avdelningen består av ett tiotal personer och vi finns där verksamheten händer. Vårt professionella stöd är efterfrågat från förvaltningens alla verksamheter och vi arbetar i ett högt tempo. Det är viktigt att du har förmågan att snabbt ändra perspektiv och kan gå från detalj till helhet och tvärtom. Vi har ett gott samarbete inom avdelningen med en hög grad av kollegialt stöd och ett generöst klimat där kompetens och erfarenhet delas. Hos oss kommer du att delta i olika nätverk och samarbetssammanhang och arbeta i nära samarbete med HR-specialisterna på avdelningen. Vi förväntar oss att du tar efter avdelningens arbetssätt och att du kan arbeta förebyggande, proaktivt och bidra till verksamhetens utveckling samtidigt som du har roligt på jobbet och trivs tillsammans med oss.

I den här rollen arbetar du tillsammans med våra chefer i samtliga delar av rekryteringsprocesser. Du finns som stöd från att de ska arbeta med att ta fram en kravprofil, utforma annonsen, genomföra urvalsarbete och intervjuer samt vid arbetet kring tillsättning av en tjänst. Vissa arbetsrättsliga aspekter ingår också i uppdraget. Dessa är främst kopplade till avtalstolkning i frågor kring rekrytering, bemanning och löneadministration. Du ansvarar vidare för generella administrativa uppgifter såsom avtalshantering och framtagning av löpande statistik. Du tar fram underlag för uppföljning och genomför analyser och arbetar även med behörighetshantering för personaladministrativa system. Arkivering och gallring av underlag och handlingar ingår också i dina uppgifter.

I uppdraget ingår även ett lokalt processansvar för rekrytering eller löneadministration. Du ansvarar då för att utveckla förvaltningens arbete inom ditt processområde. Inom rekryteringsprocessen omfattar ansvaret att driva utvecklingsfrågor kopplat till rekrytering och bemanning. Inom den löneadministrativa processen ligger fokuset på att förvalta och utveckla förvaltningens arbetssätt med löneadministrativa frågor utifrån stadens arbetssätt. Då vi söker två nya kollegor kommer vi fördela processansvaret efter erfarenhet och förmåga.

Kvalifikationer
Tjänsten som rekryterare och HR-administratör kräver en kandidatexamen från personalvetarprogrammet eller annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer som likvärdig.

För att lyckas i rollen hos oss behöver du ha tidigare erfarenhet av arbete med personaladministration. Du är en god datoranvändare med mycket goda kunskaper i officepaketet. Du har dessutom förmågan att söka tillgänglig information och lära dig IT-system som tillämpas i verksamheten.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med rekrytering och löneadministration tidigare. Gällande rekrytering vill vi att du åtminstone har grundläggande kunskaper och färdigheter kring processens steg och gärna att du har arbetat aktivt med ett eller flera utav momenten. Kring löneadministration behöver du ha arbetat aktivt i de olika stegen inför löneutbetalning. Du har tex. varit med vid lönekörningar och tillsammans med chef säkerställt att rätt lön betalas ut, kontrollerat rapporter samt hanterat avvikelser och problemlöst. Du har också grundläggande kunskaper om lagar och avtal relaterade till lön.

För att trivas hos oss är du ansvarsfull, driven och strukturerad. Du har ett serviceinriktat arbetssätt och kan anpassa dig till olika sammanhang och frågor efter verksamheternas behov.

HR-avdelningen har nyss flyttat till nya lokaler på Östra Hamngatan där vi arbetar aktivitetsbaserat. Vi har möjlighet till flexibel arbetstid och goda möjligheter till kompetensutveckling.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi kommer att använda oss utav löpande urval vilket innebär att vi kommer att börja kalla till intervjuer även innan sista ansökningsdag.

Intervjuer kommer att hållas på vårt kontor på Östra Hamngatan den 16, 19 och 20 december. Vi har för avsikt att avsluta processen innan julledigheterna.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C114658".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Kulturförvaltningen

Kontakt
HR-chef
Tatjana Marin Kartal
tatjana.marin.kartal@kultur.goteborg.se
031-368 32 11

Jobbnummer
7214548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: