Rekryterare

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
2025-10-10


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du göra samhällsnytta och bidra till en säkrare vård och omsorg genom att rekrytera våra framtida medarbetare? Inspektionen för vård och omsorg (IVO) växer och söker nu rekryterare som kan hjälpa oss att bli fler. Tjänsterna är tidsbegränsade under ett år.

Hos oss får du arbeta i ett kompetent team där vi stöttar varandra, delar kunskap och utvecklas tillsammans.



Om jobbet
Som rekryterare på IVO kommer du att arbeta med rekrytering av en rad olika kompetenser. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen från uppstartsmötet till anställningsbeslut.

Vi utvecklar rekryteringsprocessen och du kommer därför att vara en del i att implementera och följa upp nya arbetssätt och rutiner. Rollen innebär även att coacha chefer inom ramen för den statliga rekryteringsprocessen. Vi vill också gärna att du kommer med förslag på förändringar för att det ska bli ännu bättre.

Du kommer att vara placerad på HR-enheten. Dina kollegor består av en HR-administratör, sex HR-specialister som arbetar med verksamhetsnära HR där rekrytering ingår som en del av uppdraget samt två rekryteringsspecialister som håller samman och utvecklar rekryteringsarbetet.

Vi använder verktygen ReachMee och RefApp.

Vi anställer två tidsbegränsat anställda rekryterare under ett år i denna rekrytering, med placering i Stockholm.



Publiceringsdatum
2025-10-10

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Akademisk universitets- eller högskoleexamen med HR-inriktning, eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.
• Minst två års aktuell erfarenhet av att arbeta som rekryterare med rekryteringsprocessens alla delar.
• Aktuell erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserade urvalsmetoder i rekrytering.
• Erfarenhet i närtid av att rekrytera i staten.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Mycket god förmåga att ta till dig och använda digitala verktyg.
• Mycket goda kunskaper i MS Office, framför allt MS Word.

Du kommer att ha många kontaktytor i en organisation som befinner sig i förändring, vilket innebär att du behöver ha en mycket god samarbetsförmåga och gott omdöme. Du har också en god förmåga att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Då arbetet går ut på att självständigt driva rekryteringsprocesser framåt är det av stor vikt att du är självgående, ansvarstagande och tar egna initiativ.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser det som meriterande om du också har:

• Erfarenhet av att arbeta med Reachmee
• Erfarenhet av att arbeta med Refapp
• Erfarenhet av volymrekryteringar



Vad kan IVO erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning av medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Så ansöker du
Du ansöker genom att svara på våra urvalsfrågor och bifoga ditt CV samt ett personligt brev. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Ansök senast den 26 oktober 2025.

Arbetsplatsbeskrivning
Avdelningen för verksamhetsstöd har till huvudsaklig uppgift att vara en stödjande verksamhet till myndighetens kärnverksamhet. Avdelningens arbete ska kännetecknas av ett effektivt och ändamålsenligt stöd inom verksamhetsområdena ekonomi, IT, HR, registratur, upphandling, intern service, administration, säkerhet och digitalisering. Avdelningens verksamhet bedrivs inom nio enheter och en avdelningsstab. Avdelningen leds tillsammans av avdelningschef, biträdande avdelningschefer och nio enhetschefer.

IVO bidrar till en säker vård och omsorg.
Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab.

Ersättning
Fast månadslön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inspektionen För Vård och Omsorg (org.nr 202100-6537), https://www.ivo.se/

Arbetsplats
https://www.ivo.se/

Kontakt
Enhetschef
Petra Bergman-Källdoff
petra.bergman-kalldoff@ivo.se
010-788 55 10

Jobbnummer
9550410

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: