Registrator/utredare till socialförvaltningen

Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
2024-10-10


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.

Har du lätt för att samarbeta och gillar verksamhetsutveckling? Då kanske du är vår nya registrator!
Ditt nya jobb

Som registrator på socialförvaltningens administrativa enhet är din främsta arbetsuppgift att ha daglig bevakning och hantering av diarium för förvaltningens tre nämnder.

Du ansvarar för utlämning av allmänna handlingar samt genomför sekretessprövning och fattar beslut i utlämningsärenden. I nära samarbete med kollegor på administrativa enheten är du delaktig i att utveckla, implementera och kvalitetssäkra digitala arbetssätt på förvaltningen. Framför allt som sakkunnig kring dokumenthantering. Som medarbetare på administrativa enheten är du en viktig kugge i arbetsgruppen och tar aktiv del i stabens arbete med verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar.

Som registrator kommer du ansvara för förvaltningens arkivbeskrivning och utgöra ett stöd till förvaltningens verksamheter i arkiverings- och gallringsfrågor. Vår kommun kommer inom kort införa e-arkiv. Du kommer ha en central roll vid införande av e-arkiv i förvaltningens diarium samt vara systemadministratör för förvaltningens dokument- och ärendehanteringssystem. Det innebär ansvar för behörigheter, utbildning av användare i systemet samt att utveckla nya arbetssätt vid behov. Du har förmåga att sätt dig in i nya frågor, bearbeta information och vid behov genomföra kortare självständiga utredningar och sammanställa underlag till stöd för andra utredningar.

Vi tar gemensamt ansvar för att minska vår sårbarhet och ta tillvara våra kompetenser. Därför kan du hjälpa till och bistå i närliggande arbetsuppgifter inom enheten, som exempelvis nämndsadministration, informationssäkerhet och allmänna administrativa arbetsuppgifter beroende på behov.

Din kompetens

Vi söker dig med högskole- eller universitetsexamen med samhällsvetenskaplig inriktning, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet. Det är starkt meriterande om du har kvalificerad erfarenhet av arbete som registrator med diarieföring, arkiv och sekretessbedömning. Arbetet ställer krav på att dina kunskaper i svenska är mycket goda både i tal och skrift. Du har lätt för att sätta dig in i och arbeta i IT-program. Goda kunskaper inom främst Office-paketet är ett krav.

Personliga förmågor och kompetenser
Som person är du ansvarstagande och har lätt för att själv strukturera, prioritera och driva ditt arbete för att nå de mål som ryms inom ramen för uppdraget. Du är mycket noggrann och mån om att leverera ett kvalitativt arbete med goda resultat. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra och kommunicerar och löser uppgifter på ett konstruktivt sätt.

Du har väl utvecklad analytisk förmåga, kan ta in flera perspektiv i frågeställningar och anstränger dig för att hitta nya lösningar vid ändrade omständigheter. Du är lyhörd och stabil med en vilja och intresse att hjälpa andra. Kvalitet, utveckling och service är viktiga ledord i vår verksamhet och genomsyrar allt vårt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten!

Välkommen till oss

Administrativa enheten tillhör socialförvaltningens stab och ledning. Enheten ansvarar bland annat för diarieföring, administration och sekretess runt förvaltningens politiska nämnder. Vi som arbetar på enheten är en chef och 12 medarbetare. Arbetsplatsen ligger i centrala Jönköping, nära till stadskärnan, kommunikationsförbindelser och bra lunchställen.

Vi erbjuder dig

- Flexibel arbetstid
- Utifrån verksamhetens behov så finns det viss möjlighet att arbeta hemifrån
- Kortare arbetstid juni-augusti
- Betald semester första anställningsåret
- Friskvårdsbidrag

Läs mer om vilka förmåner du får som anställd i Jönköpings kommun här: https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun

Upplysningar

Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag 8-17.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga examensbevis och tjänstgöringsintyg från tidigare arbetsplatser i din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer planeras till den 31/10.

Vill du veta mer?
Lisen Prinzencreutz, administrativ chef
Telefonnummer: 036-10 51 40
E-postadress: mailto:lisen.prinzencreutz@jonkoping.se

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre - för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som registrator/utredare!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/417".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jönköpings kommun (org.nr 212000-0530)

Arbetsplats
Socialförvaltningen

Jobbnummer
8948881

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: