Registrator till PKC Region Stockholm

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Om arbetsplatsen

Polismyndigheten, region Stockholm har ca 7 000 anställda. Regionen består av fyra polisområden, City, Syd, Nord och Gotland, regionala enheter, samt ett regionskansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisens kontaktcenter (PKC) i region Stockholm, är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju regioner i Sverige. PKC region Stockholm består av fem sektioner. Verksamhetsidén är att ge medborgarna, en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt.

PKC:s registrator har sin arbetsplats på Operativa enheten, gamla polishuset Kungsholmen, plan 5. Registratorn ansvarar tillsammans med sin kollega för all registratur för hela PKC Stockholm samt Operativa enhetens kansli.


Publiceringsdatum
2020-05-11

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består bl.a. av att diarieföra, hantera post, arkivera samt ansvara för inkommande mail. Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser.

I rollen förväntas du tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är därför van vid digitala ärende- och dokumenthanteringssystem.


Kvalifikationer
KVALIFIKATIONER

Kvalifikationer
• Genomförd gymnasieutbildning
• Relevant utbildning som exempelvis registratorsutbildning eller alternativt förvärvade erfarenheter som registrator
• Minst 2 års arbete inom statlig myndighet
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• Kännedom och kunskap om förvaltningsrätt
• Tidigare erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig förvaltning

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt och har förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Vidare har du god samarbetsförmåga och trivs i en miljö med många kontaktytor. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För frågor om rekryteringsprocessen ring HR-konsult Anna Sevenheim tel: 073-089 90 28.
För frågor om tjänsten ring Gruppchef Ingela Ander tel: 0722-14 37 50.

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen
Arbetstid: Måndag-fredag, 8:0016:30, möjlighet till flextid
Tillträde: 31/8 -2020
Funktion: Registrator, Operativa Enheten, Polisens kontaktcenter (PKC), Region Stockholm

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 22/5 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Veckoplanerad arbetstid. Måndag-fredag, 8:00-16:30, möjlighet till flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: 31/8-2020.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C38412/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Jobbnummer
5222281

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: