Registrator till kommunkansliet - Vikariat

Ekerö kommun / Administratörsjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ekerö, Botkyrka, Salem, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekerö kommun i Ekerö, Stockholm eller i hela Sverige

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant - och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld - och vi ser fram emot din ansökan.Länk till Ekerö kommuns hemsida

Publiceringsdatum
2023-07-11

Dina arbetsuppgifter
Är du registrator och har erfarenhet av offentlig verksamhet? Gillar du att samarbeta och arbeta i en verksamhet med många olika verksamhetsområden? Då kan detta vara en spännande utmaning för dig!

I rollen som registrator i Ekerö kommun, arbetar du med hantering av inkommande handlingar såsom fysisk post, e-post, registrering, utlämnande av handlingar, diarieföring, skapande och avslutande av ärenden samt expediering av beslut. Du får också delta aktivt i utvecklingen av arbetsrutiner på kansliet tillsammans med ditt team. Vidare kommer du i rollen som registrator tillsammans med dina kollegor att verka som stöd till övriga verksamheter i frågor som rör ärende- och dokumenthantering. Du kommer dessutom att ha kontakt med allmänheten i olika sammanhang, till exempel vid utlämnande av allmän handling.

Kansliet har ett pågående utvecklings- och förbättringsarbete där fokus är att Ekerö kommuns ärende- och dokumenthantering ska vara effektiv och rättssäker. Här förväntas du stödja systemförvaltaren vid införandet av ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem i hela kommunen.

Vi söker efter dig som är strukturerad, noggrann och stresstålig. Du har också förmågan att hantera många uppgifter samtidigt och för att lyckas i rollen är det viktigt att du lätt kan ta till dig information och nya arbetsuppgifter. Du trivs med olika samarbeten, samtidigt som du har förmågan att ta egna initiativ och arbeta självständigt.

Vi tror på dig och din förmåga - därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen.

Vikariatet sträcker sig tom januari 2025 och eventuellt finns möjlighet till tillsvidareanställning finns vid vikariatets slut.

Kvalifikationer
För att du ska lyckas med uppdraget ska du ha:

- Gymnasieexamen
- Erfarenhet av att arbeta som registrator eller liknande administrativ erfarenhet
- Några års erfarenhet från offentlig verksamhet
- Erfarenhet av diarieföring i ärende- och dokumenthanteringssystem
- Kunskap om offentlighet och sekretess samt de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig verksamhet
- Kompetens i digitalt arbetssätt.

Vi ser gärna att du också uppfyller följande kvalifikationer:

- Praktisk erfarenhet av sekretessprövning och utlämnande av allmän handling
- Erfarenhet av att arbeta i Platina-dokumenthanteringssystem
- Genomförd utbildning för registratorer eller motsvarande
- Utbildning eller praktisk erfarenhet av digitalt arbetssätt.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Tillträde: September eller efter överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Vikariat till och med januari 2025.

Så tar du dig till Ekerö kommun

Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun - där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ekerö kommun (org.nr 212000-0050), http://www.ekero.se/

Kontakt
HR-konsult
Christina Lindgren
08- 124 574 52

Jobbnummer
7957544

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekerö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekerö kommun: