Registrator till Karlstad
Rekryteringsmyndigheten / Administratörsjobb / Karlstad
2018-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator till Karlstad" (publicerad 2018-05-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rekryteringsmyndigheten i Karlstad,
Göteborg,
Stockholm,
Kristianstad,
Malmö eller i
hela Sverige Rekryteringsmyndigheten prövar och bedömer lämpligheten hos sökande till bland annat Försvarsmakten och Polisen. Vi stödjer även andra myndigheter med urval i deras rekryteringsarbete till utbildningar och anställningar med särskilda krav. Från och med den 1 juli 2017 mönstrar vi och skriver in till värnplikt.
Nu söker vi en registrator till vår avdelning för verksamhetsstöd i Karlstad
Som registrator på Rekryteringsmyndigheten ingår i du avdelningen för verksamhetsstöd som levererar kvalificerat internt stöd inom registratur och arkiv, inköp, juridik, HR, ekonomi, säkerhet, kommunikation och statistik. Du ingår i ett team tillsammans med ytterligare en registrator, en arkivarie och en handläggare för vårt centrala läkarhandlingsarkiv.
Du kommer att arbeta med att se till att myndighetens handlingar hanteras enligt gällande lagstiftning när det gäller registrering och utlämnande av allmänna handlingar.
Arbetet innebär att klassificera, registrera och distribuera inkommande och upprättade handlingar. Du lämnar ut allmänna handlingar, ger stöd och råd till medarbetare om hantering av handlingar och utbildar dem i vårt ärendehanteringssystem Platina. Vi har som mål att bli helt digitala inom diarieföring och handläggning av ärenden i Platina och du kommer att medverkar i den utvecklingen.
Dina meriter och kvalifikationer
Arbetsuppgifterna kräver:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Eftergymnasial utbildning på högskole- eller yrkesutbildningsnivå inom arkiv och/eller registratur
• Några års erfarenhet av arbete som registrator
• God kunskap om de lagar och förordningar som styr registrering och utlämnande av allmänna handlingar i offentlig sektor
• Mycket god datorvana och intresse för digitala lösningar
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete i Platina
• Erfarenhet av att ha arbetat med digital utveckling av registratur och/eller arkiv
• Erfarenhet av projektarbete
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för oss och det är viktigt att du är noggrann, serviceinriktad och strukturerad. Du har hög integritet, mycket god samarbetsförmåga och förmåga att ta egna initiativ. Det är viktigt att du är utvecklingsinriktad och har ett stort intresse för digitalisering.
Vår myndighet eftersträvar de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Svenskt medborgarskap
Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.
Om anställningen
Anställningen är tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.
Du söker anställningen via vår webbplats
www.rekryteringsmyndigheten.se.Sista ansökningsdag är den 8 mars 2018.
Vi svarar gärna på dina frågor
Vill du veta mer om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta HR-specialist Petra Knape. Fackliga företrädare är Kristina Larsson för Saco-S och Jesper Nyberg för OFR/S. du når samtliga på 0771-24 40 00.
Rekryteringsmyndigheten har redan valt informationskanaler för den här rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Anställningen är tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-02-16ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRekryteringsmyndigheten
AdressRekryteringsmyndigheten
Karolinen, 65180 Karlstad
65180 Karlstad
KontorsadressKarolinen, Våxnäsgatan 10
Jobbnummer 3968956
Observera att sista ansökningsdag har passerat.