Registrator, Östersund
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Östersund
2016-02-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator, Östersund" (publicerad 2016-04-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Informationsförvaltning, Verksamhetsstöd med placering i Östersund
Inom informationsförvaltning är vi totalt 16 medarbetare, sju registratorer och nio arkivarier. Vi finns på två orter, Stockholm och Östersund. Vi söker nu dig som vill arbeta som registrator i Östersund.
Arbetsuppgifter och ansvar
I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga registratorsuppgifter bland annat posthantering, diarieföring och distribution av handlingar. Det är ett omväxlande arbete med kontakter både internt och externt. Du ger service till chefer, handläggare och till viss del andra myndigheter.
Publiceringsdatum2016-02-01KvalifikationerVi söker dig som
• har gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av diarieföring och registrering, gärna från en statlig myndighet
• goda datakunskaper
• är noggrann och har god organisationsförmåga
• är ansvarskännande och har förmåga att arbeta självständigt
• är stabil och stresstålig som person
• är bra på att samarbeta och skapa goda relationer
Det är meriterande om du har
• god kännedom om de lagar och regler som styr offentlighet- och sekretess inom statlig sektor
• registratorsutbildning på högskolenivå eller motsvarande
Övrig informationAnställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader. Tillträde är 1 mars 2016 eller enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta områdeschef Maria Jonasson på telefon 010-118 80 87. För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Terese Junhag på telefon 010-116 91 04.
Fackliga kontaktpersoner är för ST, Mattias Estlind, 010-111 86 30, för SACO, Rita Lundström 010-111 43 72, och för Seko, Johanna Grundström, 010-115 30 11.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 12 februari 2016 märkt med diarienummer 005868-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättningindividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Hägersten
12626 Hägersten
KontorsadressHägersten
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2644245
Observera att sista ansökningsdag har passerat.