Registrator och administratör med utveckling i fokus
Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Administrativa sta / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Administrativa sta i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning och utbildning i svenska för invandrare (sfi).
Arbetsmarknadsförvaltningens administrativa stab har ansvar för nämndsekretariat, registratur och arkiv, hr-administration och ett samlat administrativt stöd till förvaltningens direktör, stabs- och avdelningschefer, hr-administration och förvaltningens huvudkontor.
Inom staben arbetar vi ständigt med att utveckla och effektivisera processer och arbetssätt. Alla medarbetare i staben har en viktig roll genom att aktivt delta i utvecklingsarbetet och i att arbeta mot stabens gemensamma mål.
Administrativa staben består av sju medarbetare och en stabschef. Vår arbetsplats är förvaltningens huvudkontor i Slakthusområdet, nära tunnel- och tvärbanestationerna "Globen"."
Vi söker nu en registrator som trivs med ett utvecklande arbete där det ges möjlighet att vara med att påverka.
Publiceringsdatum2017-03-17Dina arbetsuppgifterRollen innebär ett brett administrativt arbete där du bland annat registrerar handlingar i förvaltningens diarium, ger stöd till handläggare och enheter gällande hantering av allmänna handlingar och, tillsammans med förvaltningens arkivarie, utvecklar och effektiviserar processer och arbetssätt inom ärendehantering- och dokumenthantering, registratur och arkiv.
Inom uppdraget kommer du att ha en aktiv roll i förvaltningens införande av det för Stockholms stad gemensamma ärendehanteringssystemet eDok.
Du har ett nära ett nära samarbete med förvaltningens ledningsgrupp där du fungerar som ett administrativt stöd. I det uppdraget ingår bland annat att samordna och planera möten och konferensarrangemang, skriva protokoll och minnesanteckningar, ta fram och ändra i rutiner och blanketter samt att hantera fakturor och inköp. Det kan även ingå att sammanställa och sprida information och i vissa fall även att ansvara för samarbetsytor.
Som medarbetare i staben deltar du aktivt i utvecklingen av verksamheten och planerar och genomför utbildningar och informationsinsatser inom stabens ansvarsområden.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• fullgjord gymnasieutbildning
• fullgjord påbyggnadsutbildning inom registratur
• minst tre års sammanhängande erfarenhet av arbete som registrator eller motsvarande inom offentlig förvaltning
• goda kunskaper om lagar och förordningar som styr dokument- och arkivhantering inom offentlig förvaltning
• goda IT-kunskaper där du aktivt har arbetat i Officepaketets olika program
• aktuell erfarenhet av administrativt arbete för ledningsfunktioner
Då tjänsten bland annat innebär att skriva protokoll och minnesanteckningar behöver du ha god förmåga att formulera dig i tal och skrift.
Meriterande för tjänsten:
*erfarenhet av utvecklingsarbete inom digital ärende- och dokumenthantering inom arkiv- och informationshantering
• erfarenhet av att ge stöd, informera, ge råd och utbilda inom ditt ansvarsområde
Som person är du självgående med förmågan att driva dina egna processer vidare. Du har god förmåga att samarbeta och arbeta i grupp. Du har känsla för service med intresse och viljan att hjälpa andra. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet i verksamheten. Du är strukturerad, du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du arbetar efter verksamhetens gemensamma mål och har fokus på resultat.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Välkommen med din ansökan!
Övrig informationVi erbjuder dig:
• ett självständigt och utvecklande arbete där du får möjlighet att vara med att påverka - en sund och god arbetsmiljö då vi är måna om att våra medarbetare ska kunna kombinera yrkesliv och privatliv på ett bra sätt
• vinter- och sommararbetstid
• flexibel arbetstid
• 1 friskvårdstimme/vecka
• friskvårdsbidrag
• möjlighet att köpa förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stadVi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 2017/1575
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Wahlström, HR-konsult 08-508 11 733
ulrika.wahlstrom@stockholm.seAmanda Hernbäck, Administrativ chef 08-508 35 511
FöretagStockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Administrativa sta
AdressStockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Administrativa sta
Box 10014
12126 Stockholm-globen
KontorsadressBox 10014
Jobbnummer 3380480
Observera att sista ansökningsdag har passerat.