Registrator med kundintresse

Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Uppsala Bostadsförmedling AB

Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma Bostadsförmedlingen i Uppsalaregionen. För 1,5 år sedan öppnade vi dörrarna för förmedling av bostäder i Uppsalaregionen. Vårt uppdrag är att förmedla hyresrätter från privata och kommunala hyresvärdar i Uppsalaregionen genom en digital och modern förmedlingstjänst. Vi förmedlar bostäder på ett tydligt och transparent sätt efter kötid och hyresvärdens kriterier.

Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Uppsala och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. Under vårt första år har 20 hyresvärdar påbörjat ett samarbete med oss vilket betyder att vi kommer förmedla närmare 5 000 bostäder under 2018. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter. Vår ambition är att skapa förtroende. Nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar är vårt viktigaste mål.

Uppsala Bostadsförmedling kommer att flytta till helt nya lokaler på Stationsgatan 32 B under mars 2018.

Mer information: https://bostad.uppsala.se



Publiceringsdatum
2018-01-15

Dina arbetsuppgifter
Som registrator på Bostadsförmedlingen har du en mycket viktig roll för hela vår verksamhet. Du kommer att arbeta halvtid med att bedöma, registrera och hantera allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk och interna bestämmelser. Kontakt med medborgare ingår som en naturlig del i arbetet och du fungerar som ett stöd samt utbildar verksamheten i frågor som rör offentlighet och sekretess.

Du arbetar löpande med att upprätta rutiner och riktlinjer för att effektivisera samt skapa rättsäkerhet och kvalitet inom registraturen.
Arbetet innebär även att upprätthålla och efterleva bolagets informationshanteringsplan.
Bolaget registrerar sina handlingar i ärendhanteringssystemet W3D3.

I andra halvan av din arbetstid ligger fokus på kundernas upplevelse och du förenklar bostadssökandet genom att ge rätt information och skapa rätt förväntningar både för dem som står i bostadskön, för dem som vill ställa sig i kön men också för dem som står nummer 1 på en bostad. Det innebär att vara behjälplig med information och svara på frågor för att stödja kunderna i deras sökandeprocess. Det innebär även förmedlingsadministration samt att kontrollera och sammanställa underlag för ett hyresgästförslag till hyresvärden.

Tillsammans med övriga kollegor hjälper du kunderna både via telefon, mejl/post samt genom besök i kundmottagningen eller mässor.

Eftersom tjänsten är ny förväntas det att du är aktiv i att forma rollen utifrån verksamhetens behov samt medverkar till att skapa de förutsättningar som behövs för en framgångsrik registrator i ny verksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning i arkiv- och informationsvetenskap, stadskunskap eller juridik. Du har erfarenhet av arbete med informationsförvaltning inom offentlig sektor och har arbetat med t.ex. ärendehantering, registrering, arkivering och utlämnande av allmän handling. Det är meriterande om du har tagit fram rutiner eller styrdokument inom informationsförvaltning. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att ha arbetat i en kundservicemottagning. Du har god kännedom om dokumenthantering och vilka lagar som styr området. Du ska ha goda datakunskaper och kunna uttrycka dig tydligt och korrekt i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har kunskap inom PUL och GDPR.

Som person är du öppen, professionell, har lätt för att bemöta olika typer av människor och anpassa informationen till mottagaren. Du har en positiv inställning till att ge och ta emot feedback. Arbetet kräver självständighet med eget ansvar samt ett mycket nära samarbete med dina kollegor för att nå gemensamma mål.
Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du är en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare är du en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Du är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Anette Nyström, administrativ chef, 018-727 08 75

Facklig företrädare: Vision 0771-44 00 00

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-28
Ange följande referens när du ansöker: UBAB-2018-0003
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala kommun

Adress
Uppsala kommun

75375 Uppsala

Kontorsadress


Jobbnummer
3902655

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: