Registrator/arkivarie

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede - Årsta - Vantörs stadsdelsförvaltning erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.

Våra arbetsplatser
Vårt huvudkontor ligger vid Globen i södra Stockholm nära tunnelbanan och ett stort utbud av restauranger, caféer och shopping. Våra övriga arbetsplatser finns i hela stadsdelen.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig friskvårdsmöjligheter, föräldraledighetsersättning, möjlighet till semesterväxling. Du får en övergripande introduktion om att arbeta i Stockholms stad och i vår förvaltning.



Arbetsplatsbeskrivning
Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning har cirka 2 600 anställda och är den tredje största förvaltningen i Stockholms stad.

Vi söker en person som ska vara förvaltningens registrator och arkivarie. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Tjänsten är placerad på Administrativa avdelningen. Administrativa avdelningen ansvarar för att samordna strategiska processer samt fungerar som stöd till nämnden, förvaltningens ledningsgrupp och förvaltningen. Administrativa avdelningen har idag cirka 50 medarbetare fördelat på fyra enheter; staben, ekonomi, digitalt verksamhetsstöd samt lokaler och stadsmiljö.

Vi erbjuder dig
- En kreativ arbetsplats där kompetens och samarbete är en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat. Vi har tydliga mål och ansvarsområden där ett stort eget ansvar råder.
- Stort nätverk inom Stockholms stad med många samarbetsytor
- Ett varierande och utvecklande jobb
- Flexibel arbetstid och möjlighet till att delvis arbeta hemifrån
- Friskvårdsmöjligheter
- Sommararbetstid

Publiceringsdatum
2022-08-19

Dina arbetsuppgifter
Som registrator/arkivarie är din huvudsakliga arbetsuppgift att bidra till en rättssäker och effektiv hantering av förvaltningens allmänna handlingar, diarium och arkiv.

Du kommer att ingå i en grupp med förvaltningsjurist/samordnare, nämndsekreterare och arkivassistenter.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som registrator/arkivarie kommer du bland annat att:

- Bevaka förvaltningens officiella mejlbrevlåda och fax
- Diarieföra inkommande och upprättade allmänna handlingar
- Göra sekretessprövningar och lämna ut allmänna handlingar
- Hantera post
- Vara administratör för dokument- och ärendehanteringssystemet eDok (Platina)
- Ha ett praktiskt ansvar för förvaltningens arkivverksamhet
- Vårda förvaltningens arkiv
- Bevaka arkivfrågor och nya regelverk
- Utbilda och informera i frågor som rör allmänna handlingar, diarieföring och arkiv

I din roll ingår det även att täcka för nämndsekreteraren vid behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Minst 60 högskolepoäng inom arkivvetenskap eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Erfarenhet av arbete som registrator i offentlig sektor
- God digital kompetens
- Goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt

Som person är du:

- Noggrann
- Strukturerad och bra på att planera, organisera och prioritera ditt arbete
- Flexibel och har lätt för att ställa om förhållningssätt efter nya omständigheter
- Bra på att kommunicera på ett sätt som är anpassat till mottagare och situation, både muntligt och skriftligt
- Bra på att samarbeta med olika personer och professioner
- Serviceinriktad

Meriterande
Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av arbete som arkivarie
- God kännedom om lagstiftning, standarder och praxis inom området, till exempel tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen och arkivlagen
- Erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet eDok (Platina)
- Erfarenhet av förteckningssystemet Visual Arkiv
- Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet och dataskydd

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Sista ansökningsdag är den 9 september 2022. Intervjuer kommer att ske löpande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Enskede Årsta Vantör är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.

Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 december 2022 eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/5714".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Enskede-Årsta-Vantör stadsdelsförvaltning, Stockholms stad

Kontakt
Anna Larsson, avdelningschef
0850814623

Jobbnummer
6900476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: