Registrator

Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor / Administratörsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor i Karlskoga, Örebro eller i hela Sverige

Karlskoga kommun ligger i Värmland men tillhör Örebro län. Här bor idag ca 30 000 personer.
Karlskoga är en grön stad som ligger vid sjön Möckeln med natursköna omgivningar där miljön ligger högt upp på agendan. Näringslivet är idag mer differentierat, men fortfarande är kärnan högteknologisk industri. Den teknologiska kompetensen är också något som skall vidareutvecklas i samarbete med universiteten i Karlstad och Örebro.
En rejäl stomme med bra skolor och god social omvårdnad från både kommun och landsting är viktiga komponenter i dagens Karlskoga. Här bjuds dessutom ett rikt utbud av kultur- och fritidsaktiviteter. Bygdetradition, kulturhistoria och nära till den stora sjön, det har du var du än bor i Karlskoga.
Kansliavdelningen är en del av kommunstyrelsens ledningskontor och har en central funktion för de ärenden som ska beslutas i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Avdelningen arbetar även med administrationen kring det kommunala handikapprådet, valnämnden samt fullmäktiges beredningar. Kansliavdelningen ansvarar även för överförmyndarfrågor i kommunen.

Publiceringsdatum
2010-10-13

Arbetsuppgifter
Som registrator hos oss blir du en del i en grupp där vi har ett gott samarbetsklimat. Vi arbetar i nära samarbete med förvaltningsledningen.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av posthantering, diarieföring samt en del arkivering. Du kommer att få ett processansvar för sammanträdeskedjan vilket innebär att systematisera och bevaka nya och pågående ärenden. I rollen ingår även att vara sekreterare i kommunledningsberedningen.
Du får en stödjande central funktion gentemot handläggare i kommunen när det gäller ärendehanteringsprocessen.

Kvalifikationer
Du har en lämplig högskoleutbildning gärna kombinerad med en arkivutbildning eller en likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt.
Du har en förmåga att självständigt strukturera och organisera arbetet så att processer löper enligt tidsplan. Du är ordningsam och noggrann så att korrekta handlingar finns inför beslut etc.
Du har en god administrativ förmåga och är van att arbeta i administrativa datasystem. Vi vill att du är serviceminded och samtidigt tydlig i din relation till politiker, chefer, kollegor och medborgare.
Du har även goda kunskaper i offentlighetsprincipen. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig administration.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-26
Ange följande referens när du ansöker: KS 2010.0212
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Sara Klerestam, 0586-612 64

Facklig kontakt
SKTF, Elisabeth Gunnarsson, 0586-615 05

Företag
Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor

Adress
Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor
Karlskoga
69183 Karlskoga

Jobbnummer
753039

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor: