Registrator
Skogsstyrelsen / Administratörsjobb / Jönköping
2020-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2020-07-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skogsstyrelsen i Jönköping,
Aneby,
Nässjö,
Vetlanda,
Värnamo eller i
hela Sverige Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.
Registratur- och arkivfrågorna genomgår stora förändringar på myndigheten.
Funktionen för registratur och arkiv har centraliserat verksamheten till Jönköping. Myndigheten står inför utmaningen att införa ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem samt verksamhetsbaserad arkivredovisning i myndigheten.
Publiceringsdatum2020-04-27Dina arbetsuppgifterDu kommer att tillsammans med övriga registratorer och arkivarier delta i arbetet med övergång till ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem. Utöver sedvanliga registratorsuppgifter ingår även att:
- Följa upp hanteringen av allmänna handlingar.
- Lämna ut allmänna handlingar samt hantera sekretessprövning.
- Utbilda och informera om regelverket kring hantering av allmänna handlingar.
- Delta i arbetet med JK-listan.
Arbetet är i många delar utåtriktat och innehåller löpande informationsgivning och samarbete med olika verksamheter som har beröringsytor med funktionen för registratur och arkiv.
KvalifikationerDu ska ha registrators- eller arkivutbildning på högskolenivå eller har tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt. Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Tidigare erfarenheter av processorienterat arbetssätt är meriterande.
Du har vana av att jobba i ärende- och dokumenthanteringssystem samt har goda kunskaper i sedvanligt förekommande IT-verktyg.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
AnställningsvillkorTillsvidareanställning där provanställning tillämpas. Stationeringsort är Skogsstyrelsens huvudkontor i Jönköping. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för detta jobbMer information lämnas av chef för serviceenheten Torgny Andersson, tfn 036-35 93 50. Fackliga företrädare inom Skogsstyrelsen är för Saco-S Cecilia Persson, tfn 0951-375 63 57 och för ST Hillevi Eriksson, tfn 070-577 88 37.
Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV senast den 15 maj 2020 via länken nedan.
Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida
www.skogsstyrelsen.seVaraktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkogsstyrelsen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/49".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skogsstyrelsen (org.nr 202100-5612)
Jobbnummer 5204461
Observera att sista ansökningsdag har passerat.