Registrator

Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen i Göteborg

Färdtjänsten är en kommunal förvaltning som har till uppgift att pröva behovet av färdtjänst och på ett kostnadseffektivt sätt tillhandahålla trafik som möjliggör en god resa för personer med funktionsnedsättning. Målet är att de allra flesta ska kunna resa med den allmänna kollektivtrafiken som innebär en friare rörlighet.

I dagsläget har vi 20 000 resenärer och utför omkring 1,2 miljoner resor per år. Vi upphandlar persontrafik för hela Göteborgs Stad och trafikerar Flexlinjen i samarbete med Västtrafik. Vi utför också andra samhällsbetalda resor för Göteborg, Mölndal och Härryda. Vi är 110 medarbetare och får goda omdömen från våra resenärer. Färdtjänsten arbetar aktivt med friskvård på arbetsplatsen.

Publiceringsdatum
2014-05-13

Arbetsuppgifter
Som Färdtjänstförvaltningens registrator kommer du att arbeta i en kansligrupp bestående av fyra personer, som gemensamt ansvarar för kansliet med stöd av en samordnare. Kansliet består, förutom av förvaltningsdiarie och dess ärendehantering, även av tillståndsdiarie, skanning, reception och växel.

Kansliet är organisatoriskt placerat under Tillståndsavdelningen som ansvarar för förvaltningens myndighetsutövning enligt lag (1997:736) om färdtjänst och lag (1997:735) om riksfärdtjänst.

Som registrator är du en central person inom förvaltningen och under avdelningschef ansvarar du för förvaltningens ärendehantering. Du förväntas aktivt bidra till kvalitetssäkring, metodutveckling och verksamhetsrapportering. Förvaltningen står inför att införa e-arkiv och där kommer du att ha en viktig roll. Som registrator förväntas du ha ett nära samarbete med förvaltnings- och nämndsekreterare och vara ett stöd för förvaltningens handläggare.

Vi eftersträvar en god balans i arbetsgruppen gällande kön och etnicitet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi undanber oss ansökningar via e-post, har du en funktionsnedsättning som av tekniska skäl kräver det så är det en annan sak.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden från externa rekryteringsfirmor.

Kvalifikationer
Utbildningskrav:
• Högskoleexamen, gärna med inriktning mot arkiv eller offentlig förvaltning

Dina personliga egenskaper
• Mycket god förmåga att planera och skapa strukturer
• God förmåga att analysera och prioritera
• God initiativförmåga
• Noggrann
• Pedagogisk
• Samarbets- och utvecklingsinriktad
• Självständig

Erfarenhet och övrig kompetens
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska språket
• Skicklighet i att använda och förstå IT-system och dess förutsättningar
• Registratorsutbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-09-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-28
Ange följande referens när du ansöker: A394375
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anita Almqvist, Avdelningschef 031-419614, 0703-019614

Facklig kontakt
Gunnar Gustafsson, Vision 031-419530, 0702-111295

Företag
Göteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen

Adress
Göteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
Köpmansgatan 20 GÖTEBORG

Jobbnummer
1873157

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen: