Redovisningskonsulter
Crowe Osborne AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Crowe Osborne AB i Stockholm Vi söker nu redovisningskonsulter för anställning på vårt kontor i Stockholm.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av löpande redovisning, bokslut, årsredovisningar, inkomstdeklarationer, samt konsultationer i en digital miljö.
Tjänsten medför mycket kundkontakt och samarbete med kollegor, varför du som person ska ha en positiv attityd samt vara serviceinriktad och trivas att arbeta i en social miljö. Vi vill att du är analytisk och ansvarsfull, tar egna initiativ och strävar mot att utföra ditt arbete med hög kvalitet. Arbetet är dessutom delvis förenat med högt tempo, vilket kräver stresstålighet och god prioriteringsförmåga samt att du är fokuserad och noggrann.
Crowe Osborne AB:s kunder är verksamma inom de flesta branscher och består främst av mindre och medelstora företag, men även av utländska företag som etablerat sig i Sverige.
Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder förutom varierande arbetsuppgifter även en utbildningsplan och målet är att du ska få goda möjligheter att utvecklas och uppnå målet med att bli auktoriserad redovisningskonsult, om Du inte redan är det.
Hos oss kommer du till en familjär miljö som kännetecknas av nära kontakt och snabbt beslutsfattande. Vi eftersträvar en hög grad av teamkänsla där kunskapsutbytet ska vara enkelt. För oss är work/lifebalance viktigt och därför erbjuder vi:
• flexibel arbetstid
• digital arbetsmiljö, med möjlighet att delvis jobba hemifrån
• friskvårdsbidrag och andra förmåner
Om Crowe
Crowe Osborne AB är en av Sveriges äldsta revisionsbyråer och har 40 anställda i Stockholm. Byrån är även medlem i ett av världens 10 främsta nätverk av oberoende revisionsbyråer, Crowe Global. I Sverige är byråerna organiserade i Crowe Sweden AB och tillsammans är vi omkring 150 anställda i Sverige. Förutom Stockholm och Västerås återfinns Crowe på ytterligare sju kontor i södra och mellersta Sverige.
Vi erbjuder lokal service med tjänster av hög kvalitet inom områdena revision, redovisning och skatter samt annan kvalificerad affärsrådgivning. Vårt huvudsakliga arbetsområde är revision och tjänster inom redovisning och ekonomiservice, skatterådgivning, fåmansföretagsfrågor och generationsskiften m.m.
Publiceringsdatum2021-09-30Profil• Universitet-/högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan eftergymnasial utbildning
• Minst två års relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av motsvarande kvalificerat redovisningsarbete
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• En god samarbetsförmåga med kollegor och klienter
• Goda kommunikativa färdigheter
Det är meriterande om Du har en eller flera erfarenheter:
• Du har goda kunskaper inom löneadministration
• Du har erfarenhet av att driva digitala processer inom redovisning
• Du har erfarenhet från arbete på redovisnings- och /eller revisionsbyrå
• Du är auktoriserad redovisningskonsult, eller har grunden för att bli det inom en snar framtid.
Din ansökan
Sök senast den 30 november 2021. Löpande urval sker, varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag och vi ser därför att din ansökan inkommer så snart som möjligt.
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev samt betyg från universitet/högskola, eller annan eftergymnasial utbildning, samt ev. intyg från tidigare arbetsgivare. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Per-Åke Åsenlund på
perake.asenlund@crowe.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-30
AdressCrowe Osborne AB
Drottninggatan 89
11360 Stockholm
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "redovisningskonsult".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Crowe Osborne AB (org.nr 556068-8813),
http://www.crowe.com/se Drottninggatan 89 (
visa karta)
113 60 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
perake.asenlund@crowe.se Jobbnummer 6005327
Observera att sista ansökningsdag har passerat.