Redovisningskonsult

Experis Finance / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2013-11-08

Dina arbetsuppgifter
De primära arbetsuppgifterna är att arbeta med support inom Symfoniprodukterna, både via telefon och genom att svara på frågor via epost.
Allt eftersom du blir "varm i kläderna" så kommer du att få möjlighet till att anta fler utmaningar och ta ett större ansvar i att:
• Självständigt hålla i kundanpassade konsultationer
• Hålla utbildningar för våra kunder i Symfoniprodukterna och andra produkter inom R&R, både på webben och ute hos kund.

Vem är du?
För att förstå kundens frågor och de processer som kundens program stödjer och kunna hjälpa på bästa sätt, samt ge dem ett kompetent stöd så är det en fördel om du har arbetat på en bokförings- eller revisionsbyrå.

Du ska ha gjort bokslut, momsrapporter, deklaration och gärna även koncernredovisning. Du skall tycka om att supportera via telefon då mycket av kontakten sker på det sättet. För att trivas med jobbet behöver du tycka det är roligt och stimulerande att hjälpa andra. Du skall trivas med att arbeta kundorienterat, vara pedagogisk och ha förmågan att ta egna initiativ. Du bör vara socialt kompetent, stresstålig, flexibel och med förmåga att ha många bollar i luften.
Det är viktigt att du har ett driv och intresse för att utvecklas och vara positiv till att på sikt ta ett större ansvar, såsom supportansvarig eller på liknande nivå.
Du hanterar svenska i tal och skrift och är pedagogisk och lösningsorienterad i din kommunikation med kunder. Du får gärna ha erfarenhet av presentation i kundsammanhang och vara intresserad av kontinuerlig kundkontakt.
Vidare är det viktigt att du har en positiv inställning och förmåga till att serva kunder på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Du skall ha driv och intresse av att utvecklas i rollen och på sikt ta ett ökat ansvar.

Kontaktperson för detta jobb
Ansök genom att registrera din CV via länken på denna sida snarast, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta konsultchef Anette Hartlin på telefon 031 - 61 72 12.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Hartlin 031-617212

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1697726

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: