Redovisningsekonom till Fastighetsbolag i Stockholm City!

Avanzera AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och rapportering? Nu söker vi en engagerad och prestigelös redovisningsekonom till vår kund med start snarast möjligt. Det här spännande uppdraget är under en föräldraledighet på minst ett år.

Vår kund, Fastighetsaktiebolaget Folkets Hus i Stockholm, är en fastighetsägare som äger och förvaltar sina egna fastigheter långsiktigt. BanFast Förvaltning är dotterbolaget som ansvarar för de externa förvaltningsuppdragen. Kontoret ligger i centrala city, är modernt och trivsamt, med närhet till goda kommunikationer.

Idag är man 16 medarbetare men man kommer under våren 2021 att bli fler då företaget växer med nya förvaltningsuppdrag.

Publiceringsdatum
2021-02-04

Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom får du ansvar för ett eller flera kunduppdrag såväl som möjlighet att arbeta med företagets interna redovisning. Dina primära ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer därför att bestå av;

• Löpande redovisning
• Bokslutsarbete
• Analys och avstämning av resultat- och balansräkning
• Hyres- och hyresmomsavstämning, hyresavisering
• Rapportering, inkl. budgetarbete, prognoser och kassaflöde.
• Årsbokslut
• Inkomstdeklarationer och årsredovisningar
• Fastighetsmoms
• Anläggningskomponenter (K3)
• Identifiera utvecklingsområden inom redovisningen

Ekonomiteamet är ett sammansvetsat och kundorienterat team som idag består av 6 medarbetare och utökas inom kort med en ekonomiassistent som kommer ansvara för löpande reskontraflöden. Teamet ansvarar för hela redovisningsprocessen med löpande redovisning, hyresaviseringar, anläggningskomponenter, fastighetsmoms, rapportering, koncernredovisning och årsbokslut för såväl egna bolag som externa förvaltningsuppdrag.

Bakgrund
För denna tjänst läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tror att du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi samt några års erfarenhet från kvalificerad redovisning och bokslutsarbete. Erfarenhet från fastighetsbolag är meriterande. Vi ser att du är flexibel och prestigelös med ett driv för lärande, samt att du trivs med att jobba både självständigt och i grupp mot tydliga mål och deadlines. Rollen balanseras mellan regelstyrt arbete inom redovisning (huvudsakligen K3) och utveckling av processer och rutiner utifrån ett kvalitet- och effektivitetsperspektiv.

Du rapporterar till redovisningsansvarig. Personalansvaret för hela teamet har ekonomichef.Eftersom tjänsten innebär att du har en hel del kontakter både inom- och utanför organisationen är det viktigt att du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera samt har lätt för att samarbeta med andra. Givet rollens beskaffenhet och karaktär ställs det krav på goda kunskaper i svenska språket och mycket god vana av systemlösningar och Office-paketet, och särskilt Excel. Man strävar efter så långt som möjligt att arbeta digitalt med sina processer och rutiner.

Dina egenskaper
För att trivas i rollen är du en självgående person som tar stort ansvar för ditt arbete. Du är lösningsorienterad, ser vad som behöver göras och vågar ta egna initiativ. För att hålla ordning och reda tror vi att du är strukturerad, noggrann och att du trivs med detaljorienterade uppgifter.

Varför ska du söka den här tjänsten?
Du kommer arbeta i en öppen och trivsam miljö med trevliga kollegor som idag har en stor gemenskap och vänskaplig stämning. Verksamheten växer och utvecklas tillsammans med
sina hyresgäster och nya förvaltningsuppdrag, vilket ger möjlighet till delaktighet och utveckling. Kärnvärdena i företaget är att man är professionell och bemöter alla med respekt, kunnande och engagemang.

Varmt välkommen med din ansökan! Urvalet sker löpande så sök redan idag.

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avanzera AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1367".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Jobbnummer
5557922

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: