Redovisningsekonom med kontors- och administrationsansvar

Jurek Recruitment & Consulting AB / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige

Vi söker nu en engagerad och självgående redovisningsekonom med kontors- och administrationsansvar. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och kombinationen ekonomi och kontorsadministration med allt vad det innebär. Du kommer att ha en central roll i företaget och vara en viktig lagspelare. Låter det intressant, då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vi erbjuder en stimulerande tjänst hos vår kund med fina lokaler och trevliga kollegor, där du kommer vara en värdefull och uppskattad resurs och få bidra med dina kunskaper. Tjänsten kommer initialt att vara ett konsultuppdrag på deltid 80% där där du anställs som konsult av Jurek Talents, för rätt person kommer fast anställning erbjudas hos kundföretaget så småningom. Som konsult erbjuds du en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter.

Publiceringsdatum
2024-01-08

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom med administrations- och kontorssansvar kommer du att spela en central roll i företaget och hantera en bred uppsättning arbetsuppgifter både ekonomiska processer och administrativa uppgifter. Du kommer att vara en viktig lagspelare och ansvarig för att säkerställa att företagets ekonomiska flöden och leverantörsreskontra fungerar smidigt.

Förutom de ekonomiska och administrativa uppgifterna kommer du också att assistera med allmänna kontorsgöromål såsom lättare arkivering och vissa inköp som fikabröd och blommor vid högtider, etc.

Bedömningen är att större delen av tjänsten kommer att vara inriktad på redovisning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

* Sköta hela leverantör- och kundsreskontran från ankomstregistrering till utbetalning.
* Ansvar över all administration och kommunikation gällande fakturor både internt och externt.
* Följa upp, hantera avvikelser och lösa eventuella problem i fakturaflödet.
* Ansvara för att leverantörsregistret innehåller korrekt information och är uppdaterat.
* Bistå med diverse utredningar och analyser kopplade till vår reskontra.
* Hantering av löner (ej beräkningar) och stödja extern lönebyrå med information. Momshantering i betydelsen betalningar och bistå skattekonsult som sköter svensk och norsk moms.
* Månadsbokslut inklusive avstämningar med relativt korta deadlines.
* Behjälplig vid kvartalsrapporter.
* Vana vid arbete i Excel.

Om dig

För att lyckas i rollen letar vi efter en person som är ansvarstagande, självgående och engagerad. Du kommer att vara en viktig del av teamet, och din förmåga att samarbeta och anpassa dig till olika arbetsuppgifter kommer att vara avgörande. Vi söker dig med stort driv och initiativförmåga som trivs i en roll där du får vara spindeln i nätet. Du har god analytisk förmåga och samtidigt ett sinne för att skapa ordning och reda. Vidare är du serviceminded och har stor social förmåga, och trivs i en roll med många kontaktytor.

Kvalifikationer
* Erfarenhet från arbete med flöden av fakturor.
* Starkt systemintresse.
* En god förståelse för ekonomiska processer.
* Förståelse för projektredovisning.
* Erfarenhet av tillverkande företag och lagerhantering.

Så ansöker du
Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag med stor chans till förlängning och anställning hos kunden. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se

Om Jurek

Jurek Recruitment and consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Recruitment & Consulting AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Arbetsplats
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Kontakt
Consultant Manager
Hanna Broström

Jobbnummer
8376385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Recruitment & Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB: