Redovisningsekonom/Junior Financial Controller till nordiskt säl

SJR AB / Redovisningsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Det går bra för SJR och vi fortsätter växa i Helsingborg. En av våra kunder behöver förstärka sin organisation med en driven och serviceminded redovisningsekonom/junior financial controller. Vår kund som är ett nordiskt säljbolag i en internationell koncern präglas av öppen professionalism, arbetsglädje och en jordnära och genuin företagskultur. Uppdraget ligger inom ramen för SJR:s konsultverksamhet med start i april och sträcker sig över en längre period. I rollen finns stora möjligheter att påverka arbetssätt samtidigt som det finns väl upparbetade rutiner.

I denna roll kommer du tillsammans med en kollega att ha hand om den löpande redovisningen för de nordiska länderna och du rapporterar till den nordiska redovisningschefen som ansvarar för konsolidering och rapportring till moderbolaget.



Förutom arbetet med den löpande redovisningen för de nordiska bolagen innebär arbetet även:

• Finansiell support till den övriga organisationen

• Kund och leverantörsreskontra för Sverige och Danmark

• Moms och arbetsgivaravgifter för Sverige och Danmark

• Intrastatrapportering för Sverige och Danmark

• Spårning och påminnelser av uteblivna kundbetalningar

• Arbete med anläggningstillgångar

• Arbete med SOX compliance

• Utbilda övriga anställda i reseräknings- och tidrapporteringssystem

• Hantera reseräkningar och utlägg

• Betalningar och InterCompany payments

• Kostnadsuppföljning

• Delaktighet i bokslut och rapportering

• Bistå ekonomichefen med arbete i budgetprocessen



Lämplig bakgrund

Vi ser att du har en universitetsutbildning och ett par års erfarenhet av arbete med löpande redovisning, gärna i en internationell miljö med snabba beslutsvägar och korta deadlines. Du är samtidigt en utpräglad team player med goda administrativa egenskaper och som person är du både noggrann, pålitlig och serviceminded. Du måste vara stresstålig och van att arbeta med deadlines samtidigt som du trivs i en koordinerande roll. Det är även meriterande med erfarenhet från en nordisk organisation, gärna med sälj och marknadsfokus, och vi värdesätter kunskaper i nordiska redovisningsregler.



Din ansökan

Låter detta uppdrag intressant? Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Tomas Vinnersten på 040-665 51 08.



Konsult hos SJR

Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult hos SJR har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporärt

Publiceringsdatum
2017-02-02

Ersättning
Marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Vinnersten +46 040-6655105, +46 0766-471614

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20

Jobbnummer
3297431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: