Redovisningsassistent till huvudkontoret
Office Management Sharp Center AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Office Management Sharp Center AB i Stockholm,
Strängnäs,
Uppsala,
Enköping,
Västerås eller i
hela Sverige Vi ger våra kunder tid över till annat
Office Managements hemlighet är kombinationen av drivna människor och en total kundfokus. Tanken är enkel, vi vill få våra kunders organisationer att fungera på sin mest optimala nivå. Vi lever efter "We make your business work everyday" och vill att våra kunder ska kunna fokusera på det de gör bäst.
Därför har vi under åren expanderat till den grad att vi kan erbjuda våra kunder allt, oavsett vilken del och funktion av kontoret det gäller. Genom att erbjuda bättre integrerade lösningar så ger vi kunden tid och resurser som kan läggas på kärnverksamheten.
Den största framgångsfaktorn för oss är våra anställda, som alla fokuserar på att leverera den bästa lösningen för våra kunder. Från att ha varit ett litet dedikerat team är vi idag över 300 anställda med säljare, administration, support-personal och allt mitt i mellan. Vi har alltid värdesatt kompetensen som våra medarbetare innehar och har därför en hög lägsta-nivå, vare sig det är vår produktsupport eller rådgivning inför ett nytt köp.
Med kontor i Stockholm, Göteborg, Uppsala, Helsingborg och Malmö kan vi täcka hela Sverige men vi har även tagit oss in i Norden med vår organisation i Oslo.
Vi fortsätter att växa och söker nu förstärkning av en noggrann och positiv redovisningsassistent som kan komma in och förstärka upp vår ekonomiavdelning omgående.
Publiceringsdatum2015-02-24Dina arbetsuppgifterPå vår ekonomiavdelning ser vi till att rätt siffror hamnar på rätt plats, att vi betalar och får betalt i tid och att allt är i sin ordning, därför är du en viktig pusselbit i vår verksamhet.
Denna roll kommer att fungera som ett stöd till våra redovisningsekonomer. Detta innebär att arbetsuppgifterna kommer att fokusera kring enklare avstämningar, kvittoredovisning, stansning, moms, bokslut och sortering.
Du blir en del av ett kompetent, trevligt och engagerat gäng på ett företag där vi alltid har nära till skratt och sätter våra kunder och leverantörer i fokus.
Personbeskrivning
Vi söker dig som har 1-2 års erfarenhet av arbetet som en ekonomiassistent och har en ekonomisk utbildning motsvarande minst gymnasieekonom.
För denna rekrytering så lägger vi ett stort fokus på dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du är både hjälpsam och prestigelös. Du måste ha lätt för att samarbeta och ha god kommunikationsförmåga med samtliga delar av organisationen. Som person är du kvalitetsmedveten, ansvarsfull, strukturerad och självständig.
Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och trivs när det händer saker. Då arbetet innebär mycket kundkontakter är det viktigt att du trivs med det och att du är en service- och lösningsinriktad person.
Mycket meriterande i denna rekryteringsprocess är om du har tidigare erfarenhet av redovisning samt erfarenhet av Visma Business.
På Office Management arbetar "plus-människor" - människor som har en positiv grundsyn och som gör sitt bästa i alla lägen. För att trivas hos oss så bör du därför även ha en stor social kompetens och en positiv grundsyn samtidigt som att du är flexibel i ditt sätt. Förutom att du självklart ska vara en trevlig kollega som bidrar till att utveckla vår verksamhet så ska du vara resultatinriktad och alltid vara beredd att ge våra kunder, våra leverantörer och dina kollegor bästa möjliga service.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig en fantastisk arbetsplats med en otroligt stark gemenskap. Där vi har roligt på jobbet och där vi känner att vi har ett innehållsrikt och intressant arbete. Att stötta och hjälpa varandra i vardagen är för oss en självklarhet. Vi erbjuder vår personal alltifrån Rikslunchkort, fredagsfrukost, kick-offer, fester, friskvård och framförallt Sveriges härligaste kollegor!
Då vi arbetar för en rökfri arbetsmiljö söker vi dessutom dig som är icke-rökare.
Tjänsten är på heltid med arbetstid 08:00-17:00 måndag-fredag och det förekommer arbetstoppar där viss övertid kan krävas. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse men gärna så snart som möjligt.
Är det dig vi söker? Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Urval kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Andrea Brönnegård, HR Business Partner, på telefon 08-734 30 00.
Välkommen till vår framtid!
Arbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOFFICE Management Sharp Center AB
AdressOFFICE Management Sharp Center AB
Skalholtsgatan 6-8
16422 Kista
KontorsadressSkalholtsgatan 6-8
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2178931
Observera att sista ansökningsdag har passerat.