Redovisningsassistent

Region Östergötland / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Ekonomiservice utgör navet i Region Östergötlands redovisningsadministration. Ekonomiservice består av två enheter med totalt 60 medarbetare inom arbetsområden såsom leverantörsreskontra, kundreskontra, huvudboksredovisning, ekonomisystem, utomlänsvård, patient- och ekonomikundtjänst. Vid sidan av redovisningshandläggning, har enheterna i sitt uppdrag att vidareutveckla redovisningsprocesserna inom Regionen och verka för intern utbildning inom respektive områden.

Vi erbjuder dig en varierande roll med fokus på kundfakturering och att ge förstklassig service. Känner du igen dig i beskrivningen nedan välkomnar vi din ansökan redan i dag!

Publiceringsdatum
2017-11-18

Dina arbetsuppgifter
I din roll som redovisningsassistent arbetar du självständig samtidigt som du är en viktig lagspelare. Du kommer att ingå i vårt kundreskontra-team om sex medarbetare där lösningsfokus och god service är två starka drivkrafter. Hos oss är det en självklarhet att hjälpa varandra och ha roligt tillsammans.

Tjänsten inom kundreskontran ger ett stort internt kontaktnät där din roll är att kvalitetssäkra arbetet inom kundreskontran. I arbetsuppgifterna ingår utredningar och rättningar i kundreskontran samt bevakning av kundfordringar. Du kommer även vara med och vidareutveckla arbetssätt och metoder inom respektive områden. Vi använder oss av Agresso som redovisningssystem. Övriga arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat;

• Fakturering
• Kundservice, internt/externt
• Kundinbetalning
• Krav/inkasso-hantering
• Kontoavstämning
• Utveckling och effektivisering av arbetet inom kundreskontran

Erfarenhet och utbildning
Du har gått yrkeshögskola med inriktning mot redovisning eller motsvarande, eller har erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du tycker om att arbeta med utveckling av processer och arbetssätt. Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem är meriterande. Du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö och att arbeta med komplexa arbetsuppgifter. Tjänsten innefattar många kontaktytor varför det är av stor vikt att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Vi tror även att du har en god helhetssyn då du har förmåga att se hela kundreskontraprocessen och föreslå förbättringar.

Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid, som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Ola Cederborg, 010-103 08 97.

Medarbetare i kundreskontran Camilla Fältskog, 010-103 02 36.

Facklig företrädare för Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 3 december 2017. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
Klostergatan 19c
58223 Linköping

Kontorsadress
Klostergatan 19c

Jobbnummer
3810336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: