Redovisningsansvarig till retailbranschen

Wise Professionals AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi nu en redovisningsansvarig. Detta är ett konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals på heltid med start omgående. Uppdraget pågår i 6 månader med möjlighet till anställning hos kund därefter.

Ditt uppdrag

Vi söker nu en redovisningsansvarig till vår kund som är verksam inom retailbranschen. Som redovisningsansvarig kommer du att ingå i ett ekonomiteam med fem personer och ansvara för det finska bolagets redovisning.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:

• Löpande bokföring och inläsning av lönefiler
• Avstämning och betalning av moms och sociala avgifter
• Avstämning av balanskonto
• Balans- och resultatrapportering
• Avstämning av kund- och leverantörreskontra
• Omkostnadsfakturor, från ankomstregistrering till betald faktura
• Ansvar för anläggningstillgångar och periodiseringar
• Lageravstämning
• Månads och - årsbokslut

Vår kund har fina kontor på Södermälarstrand i Stockholm och du kommer att rapportera till företagets CFO.

Publiceringsdatum
2016-03-03

Bakgrund
Vi söker dig som ca 3-5 års erfarenhet från självständigt redovisningsarbete. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat i affärssystemet Navision, ExFlow eller ADRA. Du talar och skriver svenska och engelska mycket väl och det är meriterande om du talar finska.

Som person är du noggrann, ansvarfull och trygg. Du tycker om att arbeta självständigt samt värdesätter att vara del av ett team. Du motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö och värdesätter att få vara med och påverka din vardag.

När du blir en av oss

Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på EQonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Camilla Lundberg ( camilla.lundberg@wise.se ) och konsultchef Stephanie Grammenidis ( stephanie.grammenidis@wise.se )

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Konslutuppdrag Konsultuppdrag

Ersättning
Konsultlön
Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-04
Ange följande referens när du ansöker: 2052
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Lundberg

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
2703994

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: