Receptionsföreståndare
Falu Kommun, Stadskansliet / Receptionistjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu Kommun, Stadskansliet i Falun Kommunstyrelseförvaltningen
Stadskansliet söker
Receptionsföreståndare
Informationsavdelningen
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid (100 %) med provtjänstgöring om tre månader. Tillträde fr.o.m. 2011-02-15, tidigare tillträde kan ske efter överenskommelse. Vår kommuninformation är Falu kommuns officiella reception och växel och ingår organisatoriskt i Informationsavdelningen. Receptionen/växeln har en mycket viktig funktion genom den roll som att vara ett av Falu kommuns ansikten utåt. Funktionen svarar för allmän kommuninformation och är ofta den första kontakten mellan medborgare och kommunen. Det är av största vikt att ge korrekt information och god service till besökare och andra eftersom detta bidrar till omvärldens uppfattning om Falu kommun som organisation och arbetsgivare. Arbetstiden är schemalagd.
Anställningsvillkor: Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde fr.o.m. 2011-02-24.
Arbetstiden är schemalagd.
Arbetsuppgifter: Receptionsföreståndaren ska ansvara för den dagliga verksamheten i receptionen/växeln. Du kommer att, i nära samarbete med informationschefen, leda - och själv ingå i - ett team med ordinarie receptions- och växeltelefonistuppgifter. Arbetet innebär att arbeta med styrkort, ekonomisk uppföljning, verksamhetsutveckling, visst personalansvar samt leda och fördela arbetet. Inom funktionen hanterar vi också några av kommunens register, ansvarar för bokningsbara informationsplatser, deltar i en del representationsarbete samt utför olika serviceuppdrag till förvaltningarna.
Arbetsuppgifterna är alltså varierande och omfattar en hög grad av självständigt arbete.
Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav): Vi söker en person som är initiativrik och som har förmåga att utveckla verksamheten. Du ska ha erfarenhet från arbete i arbetsledande position, med eget ekonomiskt ansvar och verksamhetsuppföljning. Du ska vara serviceinriktad och ha förmåga att hantera stress. Positionen kräver att du har en öppen och positiv attityd och vana av att arbeta i ett team. Du bör vara något av en problemlösare och tycka om att ta itu med saker. Minst gymnasienivå krävs, du ska kunna tala och skriva god engelska. Erfarenhet av att arbeta i datamiljö och med Officeprogrammen.
Meriterande kvalifikationer: Erfarenhet av arbete i telefonväxel från en större organisation är starkt meriterande. Likaså erfarenhet från arbete i en offentlig organisation. Tidigare arbete med växel är önskvärt, gärna Centrexväxel. Ytterligare språk som ex tyska, franska eller holländska är meriterande.
Övrigt: Provanställning kan komma att tillämpas. Vi ser gärna manliga sökanden.
Publiceringsdatum2010-12-14Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-22
Ansökan med ref nr, meritförteckning, löneanspråk och övriga handlingar som åberopas sänds till:
Informationschef Lena Säfström, tel 023-821 20,
Kanslichef Eva Dahlander, tel 023-823 00
Falu kommun, Stadskansliet, Lena Säfström, 791 83 Falun
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr: KS0700/10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktUpplysningar: Informationschef Lena Säfström, tel 023-821 20,
Kanslichef Eva Dahlander, tel 023-823 00
Facklig kontaktSKTF, Christina Johansson, tel 023-821 10
FöretagFalu kommun, Stadskansliet
AdressFalu kommun, Stadskansliet
79183 FALUN
KontorsadressRådhuset, Stora torget
KontaktuppgifterTelefonnummer: 023-83000
Jobbnummer 800303
Observera att sista ansökningsdag har passerat.