Receptionschef

Best western & hotel / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Best western & hotel i Stockholm

Kort beskrivning av företaget:

Best Western and hotel är ett nyöppnat modernt hotell med 201 rum, mitt i Stockholm City. I affärsidén har vi satsat på att bygga mindre hotellrum, men med mycket stort fokus på kvalitet, design, komfort och funktion. Gästerna checkar in och ut själva på skärmar, men våra glada hotellvärdar och värdinnor finns där hela tiden och supportar. Hotellet har restaurang, bar och en mycket populär lounge med gott om plats för både arbete och umgänge. Hotellet har även ett gym, med omklädningsrum och bastu.

Beskrivning av arbetsuppgifter:

Som receptionschef på Best Western and hotel är du navet i organisationen med ansvar att leda den dagliga driften av hotellets reception. I tjänsten ingår daglig problemlösning, planering, schemaläggning, uppföljning, upplärning av personal, klagomålshantering, ekonomisk rapportering mm. Du blir driftansvarig på hotellet och ansvarar för kontakter med övriga avdelningar, partners och leverentörer för att säkra att hotellets drift sköts på absolut bästa sätt. Att stötta och entusiasmera våra medarbetare blir en stor och viktig del av ditt arbete. Med din erfarenhet bidrar du till att utveckla verksamheten, teamet och medarbetarna. I driften tar du vissa receptionspass och arbetar då med sedvanliga receptionsgöromål såsom in- och utcheckning, bokningar, telefonhantering, fakturering, avtal, beställningar mm. Vi ser att du är ansvarsfull , har känsla för service och älskar serviceyrket. Självklart är du van att arbeta självständigt. Du tar egna initiativ och har inga svårtigheter med att fatta beslut. Du är effektiv, flexibel och van vid ett högt tempo. Vi vill att du har erfarenhet och/eller relevant utbildning inom området samt god IT/datavana.

Beskrivning av kvalifikationer:

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av liknande arbete. Erfarenhet av att arbeta med service, gäster och ledarskap. Goda kunskaper inom bokningssystemet Fidelio Suite 8 eller Opera. Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande är utbildning inom hotellmanagement eller liknande Du har en fallenhet för att arbeta med gäster och att ge god service. Din positiva energi och tydliga ledarskap präglar ditt arbetssätt och du har en förståelse för de olika situationer som kan uppstå och bemöter dessa på ett lösningsorienterat sätt. Din flexibilitet och förmåga att prioritera arbetsuppgifter kommer väl till användning i denna tjänst. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten är på heltid och du rapporterar till VD. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Ansökan skickas på mail till VD, Jonas Westring, på jonas@andhotel.se . Vi ber om ursäkt för att vi tyvärr inte kommer att hinna svara på alla ansökningar. Om vi inte har kontaktat dig inom en vecka från det att du skickade in din ansökan har vi valt att gå vidare med andra kandidater för denna tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-04-25

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Skriftligt
Ansökan kan skickas till e-postadress: jonas@andhotel.se

Kontakt
VD Jonas Westring tel 0702-668727 jonas@andhotel.se

Företag
Best western & hotel

Adress
Best western & hotel
Apelbergsgatan 40
11137 STOCKHOLM

Kontorsadress
Apelbergsgatan 40

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0702668727
E-postadress: jonas@andhotel.se

Jobbnummer
2804938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Best western & hotel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Best western & hotel: