Receptionistchef
Grand Hotel Best Western Plus / Receptionistjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Grand Hotel Best Western Plus i Halmstad Är Du GrandFamiljens nya tillskott och vill axla manteln när Cornelia är mammaledig?
Vi söker nu erfaren och säljinriktad receptionschef som gillar service och har sinne för affärer!
BEST WESTERN PLUS Grand Hotel Halmstad är centralt beläget i vackra östra förstaden. Hotellet har anor från början av 1900-talet och är inhyst i en ståtlig byggnad intill järnvägsstationen. Hotellet är privatägt. Vi har 114 hotellrum, restaurang & bar samt konferensvåning.
Grunden i vår verksamhet bygger på fyra värdeord - KÄRLEK, RESPEKT, MOD, ÄKTHET.
Om rollen:
Vikariatet avser en nyckelroll på Grand Hotel, du är en central kugge i organisationen med ansvar för att leda den dagliga driften av hotellets reception, bokning samt konferensverksamhet. Du är själv schemalagd vissa receptionspass. I rollen ansvarar du även för sälj- och marknadsaktiviteter både i och utanför huset.
Du bidrar till att utveckla verksamheten, teamet och medarbetarna. I driften arbetar du med arbetsuppgifter förekommande i en hotellreception såsom gästservice, in- och utcheckning, alla typer av bokningar, offerthantering, fakturering, avtal, uppdatera bokningskanaler med information och priser, paketering, beställningar mm. Du är en lagspelare som säkerställer att alla operativa avdelningar får ta del av viktig information. Du ingår i hotellets ledningsgrupp. Du rapporterar direkt till VD/hotelldirektör.
Arbetsuppgifter:
• Leda och inspirera teamet till att nå utstakade mål
• Personalansvar - schemaläggning, upplärning, utbildning mm
• Stödja teamet i detaljplanering och koordinering av möten och event
• Aktiv i den dagliga driften, reception & konferens
• Säkerställa att operativa avdelningar får nödvändig information
• Ansvar för avdelningarnas kvalitet, service samt försäljning till hotellets gäster
• Sälj - & marknadsaktiviteter, kundvård
Vem är det vi söker:
Ett måste är att du har god erfarenhet från receptionsdrift. Du har även erfarenhet av försäljning från mötesbranschen och gillar att göra affärer. Självklart är du van att arbeta med sociala medier. Du brinner för service och har ett genuint intresse för gästen, driften och dina medarbetare! Du är ordningsam och strukturerad samtidigt som du är en god kommunikatör. Du har förmågan att se positivt på förändringar, är flexibel, prestigelös och har lätt att se möjligheter och finna lösningar. Vi vill att du drivs av att nå resultat, har helhetsperspektiv samtidigt som du förstår vikten av detaljer. Du har dokumenterad erfarenhet av tjänst i ledande befattning.
Meriterande
• Utbildning inom hotellmanagement eller motsvarande
• Goda kunskaper i Fidelio Suite 8
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är ett vikariat, på heltid (minst 1 år) Arbetstiden är förlagd vardagar, kvällar samt helger.
Publiceringsdatum2017-07-25ErsättningLön enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-20
FöretagGrand Hotel BEST WESTERN PLUS
AdressGrand Hotel BEST WESTERN PLUS
Stationsgatan 44
30245 HALMSTAD
KontorsadressStationsgatan 44
Jobbnummer 3615001
Observera att sista ansökningsdag har passerat.