Receptionist till Kontaktcenter
Södertälje kommun / Receptionistjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje,
Botkyrka,
Sundbyberg,
Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige En dag på jobbet
Att tillhandahålla högsta service i bemötandet av medborgare i Södertälje. Som kommunvägledare har du tillsammans med dina kollegor ett uppdrag i att utveckla verksamheten utifrån det som medborgaren har behov av inom ramen för det kommunala uppdraget. Uppdraget ställer höga krav på att du som person förstår det som krävs för att vi som kommun agerar och arbetar utifrån det som efterfrågas av våra medborgare. Som kommunvägledare behöver du alltid se på inkommande ärenden övergripande och hur vi skapar en kommunal verksamhet som alltid agerar funktionsstyrt och inte personstyrt. Som kommunvägledare behöver du se på din egen insats som en första instans med uppdrag att skapa förutsättningar för att medborgaren alltid känner sig trygg med att vi som kommun levererar det som är behovet. Som kommunvägledare handlägger du Färdtjänst, Borgerliga vigslar samt ett stort antal ansökningar till kommunens förskolor och annan verksamhet.
Vem är du?
Krav:
• Du ska ha jobbat inom serviceyrket och kan hantera vanligt förekommande receptionsuppgifter.
• Du ska vara stresstålig och jobba under stress.
• Du ska kunna svenska och arabiska flytande i tal och skrift. Det är även önskvärt att du kan engelska.
Meriterande:
• Erfarenhet från att arbeta i kommunal verksamhet.
Personliga egenskaper:
Som person drivs du av hög serviceanda och du ger ett professionellt intryck i alla lägen. Du är ansvarsfull och ser med stolthet på det arbete som presteras. I detta uppdrag krävs ingen specifik utbildning men dock kommer personlig lämplighet att vara avgörande för tjänsten. I denna tjänst ser vi att du kan tala både svenska, engelska, arabiska och assyr-syrianska flytande. Som person är du nyfiken och har god struktur, du är noggrann och lojal samt visar besökare stor respekt i att vilja lösa deras frågor. Du är utvecklingsbenägen och njuter av att varje dag inte behöver vara den andra lik.
Vi erbjuder dig
För den som anställs hos oss erbjuder vi en arbetsplats med underbara kollegor, ett team som alltid jobbar mot medborgarnas önskemål och förväntningar. Du får en introduktion i hur kommunen fungerar, i alla system samt en mentor som du kan ta stöd ifrån i början av din anställning.
Välkommen till oss!
Kontaktcenter har till uppgift att kunna hantera allmänna frågor från medborgaren i så hög utsträckning som möjligt. Målet för Kontaktcenter är att hantera 80% av allmänna frågor i kommunen. Kontaktcenter har som uppdrag att möta medborgarens behov och skapa förutsättningar för det som efterfrågas genom att ha ansvar för att medborgarens behov är det som styr respektive verksamhet detta innebär att vi har uppdraget att även hålla i utvecklingen som skapar medborganytta.
Anställningsintervjuer sker löpande under hela perioden.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Mån - Tors: 8-17 Fre: 8-15 V. 27-32
Publiceringsdatum2017-04-18ErsättningEnl överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNasif Kasarji 08-5230 6690
FöretagSödertälje kommun
AdressSödertälje kommun
Campusgatan 26
15189 Södertälje
KontorsadressCampusgatan 26
Jobbnummer 3443329
Observera att sista ansökningsdag har passerat.