Receptionist till bolag i Göteborg

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2021-10-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist till bolag i Göteborg" (publicerad 2024-03-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vi på Adecco söker alltid serviceorienterade Receptionister för konsultuppdrag. Som konsult hos oss får du möjlighet till konkurrenskraftiga erfarenheter, från olika organisationer, att sätta på ditt CV. Samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde! Dessutom kan du bygga upp ditt professionella nätverk och få tillgång till värdefulla kontakter.

Hur kan din arbetsdag se ut?

Du kommer att vara ambulerande i din roll vilket innebär att täcka upp vid frånvaro, arbetstoppar eller andra situationer ute hos våra kunder. Våra kundföretag finns belägna runt om i Göteborg och är såväl stora bolag som mindre företag och verksamma inom många olika branscher.

Vanliga arbetsuppgifter innefattar:
• Att vara kundföretagets ansikte utåt, visa besökare tillrätta och svara på frågor om företaget
• Posthantering
• Kontorsadministration
• Boka möteslokaler
• Svara på inkommande samtal och koppla vidare dessa till rätt person

Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens.
Som konsult hos oss finns det därmed alla möjligheter för dig att utvecklas och växa i din yrkesroll!

Arbetstiderna är vanligtvis vardagar mellan kl. 07.00-17.00.
Är du anställd på heltid så har du tillgänglighetstid från kl. 07-00 fram till kl. 16.30 de dagar som du inte är schemalagd.

Är du student eller har annan huvudsaklig sysselsättning?

Många uppdrag vi får in är på deltid vilket passar perfekt att kombinera med studier eller annat arbete.

Om dig

För att trivas i den här tjänsten bör du vara en person som är nyfiken och intresserad av att befinna dig i nya och olika miljöer. Du är flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt och har lätt för att hantera olika människor. Du förstår vikten av att vara en god ambassadör och att du representerar Adecco på dina olika arbetsplatser, likväl som att du är ansiktet utåt för det kundföretag som du arbetar hos.

Är du också en person som är utåtriktad och trivs med att arbeta i en social och framträdande roll så kommer du att trivas i den här tjänsten!

Önskade kvalifikationer

• Tidigare erfarenhet av att arbeta i reception och trivs med att arbeta inom serviceområdet
• Van vid att använda dator och MS office som arbetsverktyg
• Erfarenhet av att arbeta med Centrex, Trio, Tele2-växel eller likvärdiga system är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska språket, tal som skrift
• Goda kunskaper i engelska språket

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen

Tjänsterna tillsätts omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden, med reservation för semestertider.

Våra kundföretag är av olika storlek och verkar i många olika branscher inom Göteborg, Kungsbacka eller Borås med omnejd. Arbetets omfattning är vanligtvis på heltid eller deltid, vardagar mellan kl. 07.00-17.00. Ange i din ansökan vilken ort och tjänstegrad som du önskar arbeta.

Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person kan konsultuppdragen många gånger leda till erbjudande om anställning direkt hos våra kundföretag.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Jemima Hammarström via Jemima.Hammarstrom@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Receptionist, reception, service, administration, Göteborg, Kungsbacka, Borås, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-10-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-34993".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
6023508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: