Receptionist, semestervikariat
Transportstyrelsen / Receptionistjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Borlänge,
Nora,
Västerås,
Örebro,
Karlstad eller i
hela Sverige Om jobbet
Skatte- och avgiftsavdelningen tar in skatter och avgifter. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi arbetar också med ursprungskontroll vid import av fordon.Arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter med människor både inom och utanför Transportstyrelsens organisation.
Du kommer att
• arbeta som växeltelefonist och med receptionsarbete
• ha andra förekommande arbetsuppgifter.
Om du ska trivas hos oss:
• behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• goda kunskaper i användandet av administrativa it-system
• god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska
• fyllt eller kommer att fylla 18 år under 2016.
Det är meriterande om du
• tidigare arbetat hos oss på Transportstyrelsen som receptionist
• tidigare har arbetat i växel och/eller reception.
Vi vill att du
• som person ska vara noggrann och pålitlig
• ska vara positiv och lätt att samarbeta med
• har intresse och förståelse för myndighetsuppdraget
• har förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningen är semestervikariat, under perioden maj - augusti med möjlighet till förlängning, med avlöningsform timlön. Placering i Borlänge.
Du är välkommen att kontakta
Sektionschef Sophie Nystedt på 010 - 495 64 51, eller via e-post
sophie.nystedt@transportstyrelsen.se Ställföreträdande sektionschef Tommy Eriksson på 010-49 56 8 42 eller via e-post
tommy.eriksson@transportstyrelsen.seSaco, Fredric Skargren och ST, Anna Malmborg, nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 28 februari 2016 märkt med referensnummer TSG 2016-378. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör urvalet med hjälp av frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 14 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om skatte- och avgiftsavdelningen:
Skatte- och avgiftsavdelningen tar in skatter och avgifter. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi arbetar också med ursprungskontroll vid import av fordon. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har 300 medarbetare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-02-15Ersättningindividuell lön, timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
Olai Kyrkogata 35
60173 Norrköping
KontorsadressOlai Kyrkogata 35
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2669833
Observera att sista ansökningsdag har passerat.