Rådgivare till Lindorffs Special Action Team
Lindorff / Företagsekonomjobb / Göteborg
2017-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rådgivare till Lindorffs Special Action Team" (publicerad 2018-04-26) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindorff i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Om Lindorff
Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff erbjuder informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar.
Lindorff är särskilt framstående inom finansindustrin där vi har en ledande ställning i Europa. Lindorff har ca 4 100 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo, Norge. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro).
Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII.
www.lindorff.se Publiceringsdatum2017-04-04Om tjänstenVi söker dig som vill vara en del av Lindorffs Contact Center i Göteborg. Som rådgivare inom vår inkassoverksamhet är du länken mellan våra kunder och våra gäldenärer. Din uppgift är att, tillsammans med våra gäldenärer, hitta den bästa lösningen på den uppkomna ekonomiska situationen.
Som rådgivare i Special Action Team (SAT) anvarar du och dina kollegor för utgående telefoni. Det kan exempelvis vara att följa upp en kampanj, påminnelser, efterbevakning eller punktinsatser gällande vissa klienter. Special Action Team ansvarar även för att all administration kopplad till specifikt utvalda klienter. Dock är huvuduppgiften utgående telefoni och administrationen utgör en liten del av tjänsten. Samtalen är många och det är viktigt att varje samtal håller hög kvalitet och hanteras så effektivt och professionellt som möjligt. Du får en utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll som rådgivare och med de uppgifter som du ska utföra. Du har självklart också ett stort stöd av din teamledare och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. För att du ska känna dig trygg i din roll som rådgivare får du kontinuerligt vidareutbildning inom inkassoprocessen och dess regelverk samt coachning i samtals- och förhandlingsteknik.
Arbetstider är måndag till fredag och är förlagt enligt schema både dagtid och kvällstid, från kl.08:00 fram till kl. 20.00. Tjänsten är på heltid och du rapporterar till teamledaren för Special Action Team. Tjänsten är placerad på Lindorffs kontor i Göteborg.
Vem är du?
Vi söker dig som är van vid att ha telefonen som arbetsredskap och som har erfarenhet av kundkontakt och gärna utgående telefoni sedan tidigare. För att lyckas i rollen krävs det att du trivs med att arbeta i en målfokuserad verksamhet med högt tempo. Du brinner för att hjälpa människor som har hamnat i en tuff ekonomisk situation. Du drivs av utmaningar och att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende för dig själv som person. Är du en duktig förhandlare så har du goda förutsättningar att lyckas i rollen. Du är en van datoranvändare och har lätt att sätta dig in i nya system. Du är kommunikativ med förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är driven, resultatorienterad och trivs att arbeta i team. Noggrannhet tillsammans med förmågan att få rutinuppgifter utförda snabbt och effektivt är en viktig egenskap för denna tjänst. Du har ett trevligt och respektfullt bemötande mot kunder och kollegor. Personlig mognad och minst ett par års arbetslivserfarenhet är nödvändigt för att vara aktuell för tjänsten.
Vad vi erbjuder
Vi välkomnar dig till ett spännande företag med höga mål och ambitioner. På Lindorff arbetar vi löpande med att utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.
Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer-oriented, Performance-oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.
Så ansöker duDu är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta John Hedberg 031-756 31 87, Teamledare Special Action Team. Ansök nedan och glöm inte att skicka med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 5 maj.
Varaktighet, arbetstid
1 -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLindorff
AdressLindorff
Kungsgatan 57A
11122 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 57A
Jobbnummer 3417985
Observera att sista ansökningsdag har passerat.