Quality and Compliance Administrator

Biltema Nordic Services AB / Backofficejobb / Helsingborg
2025-11-18


Visa alla backofficejobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Biltema Nordic Services AB i Helsingborg, Malmö, Linköping eller i hela Sverige

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Cykel, Bilvård, Båt, Bygg, Verktyg, Fritid, Hem och Kontor/Teknik. Biltema är ett starkt varumärke med fler än 160 butiker runt om i Norden och som nu är inne i en spännande expansionsfas med målsättning att inom de närmsta åren öppna ett drygt 15-tal nya varuhus i Norden.

Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema med olika avdelningar som tillsammans levererar en helhetslösning för varuhusens sortiment och drift.
Stora delar av Biltemas sortiment är produkter som lanseras under det egna varumärket "Biltema". Utvecklingsavdelningen i Helsingborg levererar digitala lösningar för våra nordiska marknader inklusive e-handelskoncept och "Köp & Hämta".

Publiceringsdatum
2025-11-18

Om tjänsten
Vi söker nu en Quality & Compliance Administrator till Biltema Nordic Services AB. I rollen som administratör blir du en viktig del av vårt Quality & Compliance-team och stöttar våra specialister i arbetet med att säkerställa att Biltemas produkter uppfyller lagkrav och kvalitetsstandarder.

Du arbetar brett med administration, dokumentation och uppföljning kopplat till produktkrav, testresultat och myndighetsärenden. Rollen passar dig som trivs med ordning, noggrannhet och vill utvecklas inom produktsäkerhet och compliance i en internationell miljö.

Som administratör rapporterar du till Affärsområdeschef och arbetar nära kollegor inom produkt, inköp och kvalitet.

Exempel på arbetsuppgifter

Administrera och uppdatera dokumentation tillhörande den tekniska filen
Samordna och registrera testresultat, certifikat och övriga underlag
Stötta specialister vid hantering av marknadskontroller och myndighetsärenden
Delta i uppföljning av produktkrav och rutiner inom produktsäkerhet
Hjälpa till med kommunikation och informationsflöden mellan Quality&Compliance och andra avdelningar
Bidra till struktur och förbättring av administrativa processer inom området
Vi söker dig som har

Gymnasieutbildning, gärna kompletterad med erfarenhet inom administration, kvalitet eller teknik
1-3 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom produktsäkerhet, inköp eller kvalitet
God förmåga att hantera dokumentation
Noggrannhet och struktur i arbetet
God datorvana, särskilt i Officepaketet
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Som person är du

Ansvarstagande, strukturerad och serviceinriktad
Noggrann med ett öga för detaljer
Samarbetsvillig och flexibel
Nyfiken på att lära dig mer om produktsäkerhet och compliance
En god representant för Biltemas värderingar: Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och reda samt Flexibilitet


Arbetsplats/placering: Helsingborg

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning, heltid

Lön: Enligt överenskommelse

Har du frågor kring tjänsten kontakta: Malou Wahlström, e-post: malou.wahlstrom@biltema.com



Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev.

Urval kommer att ske löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Biltema Nordic Services AB (org.nr 556672-2822), http://www.biltema.se

Jobbnummer
9609477

Prenumerera på jobb från Biltema Nordic Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Biltema Nordic Services AB: