Projektledare till Marknadsavdelningen - Payments

Volvofinans Bank AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Volvofinans Bank AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Vi har visionen om att möjliggöra mobilitet på ett hållbart, flexibelt och ansvarsfullt sätt där vår roll är att skapa innovativa bank- och betaltjänster för morgondagens gröna stad. För oss handlar det om att leverera smarta lösningar där vi skapar ett tydligt mervärde för våra kunder och partners. Vi ser det som naturligt att vara ledande i vår nisch där vi kombinerar våra tjänster på unika och kreativa sätt som också kan skalas till fler märken och partners. Vi genomgår därför en transformation - vi bygger den nya mobilitetsbanken i den gröna staden.

Med innovation, ständiga förbättringar och samarbete över gränserna stöttar och hjälper vi våra kunder och partners i vårt kundlöfte om en smartare bilekonomi.

Volvofinans Bank har missionen om nollfriktion vilket betyder att vi ska göra våra kundresor så enkla som möjligt med minsta möjliga friktion.

Vi söker nu vår nya Projektledare med huvudansvar mot vår Paymentsaffär som bland annat innefattar produkter och tjänster inom kort- och lojalitetsprogram, app och digitala betalningslösningar.

Om rollen

Som Projektledare på Marknadsavdelningen med huvudansvar mot vår Paymentsaffär har du övergripande ansvar över samtliga aktiviteter som berör affärsområdet. Du kommer att projektleda och följa upp kommunikationsplan och budget som arbetas ut tillsammans med affären där kampanj- rekrytering av nya kunder- och aktivering ingår.

Med datadrivna insikter följer du upp och säkerställer maximal effekt av våra marknadsinvesteringar. Med en genomarbetat kampanj- och contentplan accelererar vi arbetet inom Paymentsaffären där vi bygger vårt varumärke CarPay genom att berätta trollbindande historier och skapa relevant innehåll i våra digitala plattformar, sociala kanaler, fysiska ytor. Vi positionerar oss som thought leaders inom hållbar mobilitet vilket innebär att vi med kunskaps- och faktabaserat innehåll utbildar och vägleder i skiftet mot elektrifierade bilar, laddlösningar och hållbar mobilitet samtidigt som vi också skapar säljdrivande kommunikation för våra affärer.

Du rapporterar till Head of Marketing och ingår i vårt Marketing Team där du tillsammans med dina 8 kollegor jobbar krossfunktionellt i stora delar av vår organisation men framförallt i vår marknadsorganisation där Marketing, Brand och vårt CRM-program, Customer Value ingår.

Dina ansvarsområden

• Övergripande ansvarig över kampanjer och marknadsprojekt för affärsområdet Payments
• Ansvar att säkerställa att projekten fortlöper inom satt budget- och tidsram samt löpande rapportering kring utfall
• Delaktighet i affärens marknadsarbete (strategi och plan) och ansvara för kampanjer och insamlingsaktiviteter samt ha god förståelse för medias effekt på varumärke, insamling och lönsamhet i stort
• Projektleda kampanjer där det ingår att definiera aktiviteter och ha ett nära samarbete med våra byråer och vårt interna content team kring framtagning av material
• Ta fram marknadsplan i nära samarbete med Paymentsaffären
• Jobba proaktivt med eventuella partners och återförsäljare
• Utifrån resultat analysera och utveckla befintliga kampanjer med mål att öka insamling och nå varumärkes KPIer
• Utifrån behov, ansvara för att vara en bra beställare mot externa samarbetspartners (byråer) och ha övergripande ansvar för beställning, löpande dialog, rapportering och avstämningar, kvalité i leverans och uppföljning

Om dig

Du har ett genuint intresse för marknad, kommunikation, digital- och social media. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av olika roller på en marknadsavdelning men främst erfarenhet av projektledning och CRM och att du därmed känner till framgångsfaktorerna av riktigt lyckade kampanjer. Du har förmågan att lyfta blicken och se helheten i allt från, SEM, SEO, webb, OOH till stora kampanjer. Vi tror du är duktig på att prioritera och gillar att jobba operativt och får saker att hända. Du är driven, passionerad och du älskar förstås marknadsföring i alla dess former men vi tror också att du gillar samarbete, är prestigelös och är förstår vikten av att jobba tillsammans för att nå framgång.

Vad vi också tror stämmer in på dig

• Strukturerad och van att koordinera och driva projekt och arbetsgrupper
• Mycket väl insatt i datadrivna processer, digital marknadsföring samt förståelse för CRM och data/analys
• Har ett mindset där tester och ett ständigt experimenterande är i fokus
• Bra på att sätta upp Business Case och att skapa goda beslutsunderlag för prioritering
• Van att hantera många parallella aktiviteter och initiativ utan att tappa i kvalitet
• Har mod och kreativitet att tänka i nya banor
• Relevant utbildning inom marknadsföring och har jobbat i liknande roller under några års tid
• Exceptionell kommunikationsförmåga, både skriftlig och verbal (Svenska och Engelska)
• Värderingsstyrd och tycker det är en viktigt med en stark företagskultur

Vi erbjuder dig

Vi jobbar ständigt för att utveckla och förbättra livet för våra kunder, partners och anställda. Vi gör det på vår värdegrund Great - som står för ledorden glädje, resultat, engagemang, ansvar och tillsammans. Vi sitter centralt beläget i nyrenoverade lokaler på Bohusgatan i Göteborg samtidigt som vi utvecklar vårt nya "way of working" där en mix av arbetsplatser inklusive hemmakontoret är en naturlig utveckling för oss. Vi tror på att nyttja möjligheterna inom digitaliseringen och hybridkontoret för att skapa en kreativ, utvecklande och inte minst hållbar arbetsmiljö för dig att trivas och utvecklas i.

Vi väntar på din respons

Tycker du att det verkar vara en roll för dig? Då är du välkommen att skicka din ansökan senast den 8 september 2023, men gärna tidigare då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Head of Marketing, Denise Engström, på 0706-556460 eller maila: denise.engstrom@volvofinans.se

Vi bryr oss om våra anställda och därför är en hälsosam och drogfri arbetsplats viktigt för oss. Drogtest kan förekomma vid nyanställning då vi värnar om att alla våra anställda har ett gott och drogfritt arbetsliv.

Vi har valt de rekryteringskanaler som vi finner nödvändiga för att marknadsföra våra lediga tjänster och vi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Volvofinans Bank AB (org.nr 556069-0967)

Jobbnummer
8038893

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Volvofinans Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Volvofinans Bank AB: