Projektledare/Senior Customer Success Manager

NRG Sweden AB / Datajobb / Göteborg
2024-12-09


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NRG Sweden AB i Göteborg, Alingsås, Stenungsund, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Projektledare/ Senior Customer Manager - Göteborg
Enginio står inför en spännande uppskalning och en kraftig expansionsresa i en internationell miljö. Just nu söker vi en Projektledare/Senior Customer Success Manager till vårt team i Göteborg som vill jobba med spännande kunder och partners globalt. Du kommer att jobba med vår plattform Enginio som är ett verktyg för aktivering av konsumenter från alla kanaler; online eller fysiska miljöer - en modern plattform för 360-graders marknadsföring och lojalitet.
Om Enginio: Enginio är en innovativ plattform som hjälper företag att aktivera konsumenter genom alla kanaler, både online och i fysiska miljöer. Plattformen erbjuder en komplett lösning för 360-graders marknadsföring och lojalitet, vilket gör det möjligt för företag att skapa engagerande och effektiva kampanjer. Enginio har ett antal världsunika funktioner som revolutionerar sättet företag interagerar med sina kunder och skapar långvariga relationer.
Om rollen:
Som Projektledare/Senior Customer Success Manager kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa våra kunders framgång med hjälp av Enginio-verktyget. Du kommer att leda och utveckla strategiska partnerskap med internationella kunder, leverantörer och partners i en kommersiell miljö. Många av våra kunder är internationella och kommunikationen sker således på både engelska och svenska. Du kommer även att få möjligheten att arbeta med några av världens största varumärken som idag använder plattformen.

Publiceringsdatum
2024-12-09

Arbetsuppgifter
Proaktivt arbete med kundnöjdhet för våra kundkonton på Enginio
Ansvara för onboarding, förvaltning och utveckling av befintliga kunder
Kvalitetssäkra befintliga kunders leveranser
Arbeta med att aktivt utveckla kunder på Enginio och skapa merförsäljning
Arbeta med plattformens kundavtal och contract management
Vara tillgänglig och hjälpsam när kunder behöver support i såväl tekniska som operativa frågor
Vara delaktig i nyförsäljningsprocessen
Projektleda kundprojekt och utvecklingsprojekt
Leda specialprojekt med internationella partners och kunder i en kommersiell miljö
Ansvara för att bygga och underhålla starka partnerskap med Enginios partners och leverantörer
Övervaka konverteringsgraden i plattformen
Tillsammans med kunderna analysera data och skapa insikter av resultaten
Skapa guider med frågor och svar med relevant supportmaterial


Bakgrund
Vi söker dig som:
Har förståelse för B2C, gärna med erfarenhet från kundaktiveringar, promotions eller lojalitetsskapande aktiviteter
Har erfarenhet av en tidigare roll som Customer Success Manager är meriterande
Har omfattande erfarenhet av projektledning
Har erfarenhet av att bygga och underhålla strategiska partnerskap
Har förståelse för vilka KPIer som är viktiga för att ett varumärke ska bli framgångsrikt
Har vana att jobba i system, gärna som administratör
Har vana att arbeta med nyckeltal och mål
Erfarenhet av att arbeta med PowerBi, Google Analytics eller liknande plattformar är meriterande
Talar engelska och svenska obehindrat i tal och skrift
Har mycket god vana med Officepaketet såsom Excel och PowerPoint


Dina personliga egenskaper
Du är strukturerad
Du är innovativ och älskar att finna lösningar
Du har en analytisk förmåga
Du är trygg i att presentera framför kund
Du älskar att vara proaktiv i ditt dagliga arbete
Du är intresserad av teknik och nya funktioner
Du trivs i en snabbt föränderlig miljö med högt tempo som en scale-up miljö innebär
Du är kommunikativ, verbal och gillar att bidra med en härlig energi

Vi erbjuder dig:
En plats i ett fantastiskt team
Fast lön
Schyssta pensionsvillkor och försäkringar
Löpande coachning
Friskvårdsbidrag


Övrig information
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Plats: På vårt nyrenoverade, prisbelönta kontor centralt i Göteborg på Vasaplatsen i ett vackert sekelskifteshus

Frågor (inte ansökningar) om tjänsten kan ställas till Madeleine Södermanpå: soderman@nordicretailgroup.com.
Om Nordic Retail Group
Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.
Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: "Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret - utan också på väg till kontoret".
Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
NRG Sweden AB (org.nr 556611-9474), http://nordicretailgroup.com/

Arbetsplats
Nordic Retail Group

Jobbnummer
9052060

Prenumerera på jobb från NRG Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NRG Sweden AB: