Projektledare inom anslutningsprojekt till Ledningsstöd - Gävle

Statens Servicecenter / Organisationsutvecklarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Avdelning Ledningsstöd tillhandahåller bl.a. divisionsgemensam projektledning för lön, ekonomi och e-handel. För enheten Projekt och anslutnings del är uppdraget att leda arbetet med att ansluta de statliga kundmyndigheterna till Statens servicecenter lönebastjänst samt ekonomi och e-handelstjänster.

Divisionen står inför en kraftig tillväxt under åren framöver vilket ställer höga krav på både systemstöd liksom organisationen runt dessa.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Rollen som Projektledare innebär att leda arbetet med att ansluta externa kunder till Statens servicecenters tjänster och att kunna projektleda interna utvecklingsprojekt. I arbetsuppgifterna ansvarar du för att leda, kravsäkra, planera, styra, driva, riskhantera, följa upp och leverera projekt, så att vi lyckas med att leverera enligt vår plan, med hjälp av vår standardiserade anslutningsprocess enligt vår projektstyrningsmodell.

Du kommer att arbeta i team med kompetenta medarbetare som består av bl.a. teknisk projektledare, verksamhetsspecialist, systemadministratör och servicedeskresurs vilka du leder i det dagliga arbetet. Du ansvarar även för att säkerställa förberedelser av system och leveransorganisation samt support för kunden. Du bidrar även till enhetens och avdelningens utveckling.

Publiceringsdatum
2021-12-06

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Akademisk examen eller annan för uppdraget relevant utbildning.
• Minst tre års dokumenterad erfarenhet som projektledare inom tjänstelevererande verksamhet.
• Har vana av att driva flera parallella projekt

Vidare ska du ha förmåga:

• Vara strukturerad, drivande och målinriktad
• Ha god samarbetsförmåga med stark kommunikativ förmåga
• Kan hantera och stimuleras av att ha många olika kontaktytor
• Ha stark analytisk förmåga och snabbt kunna skapa dig en överblick kring ditt arbete.
• Förmåga att leda och arbeta i team.

Dessutom är det meriterande om du har:

• Dokumenterad erfarenhet av att arbetat som projektledare inom HR-, ekonomi- eller löne-området.
• Erfarenhet att arbeta enligt projektstyrningsmodell såsom PPS eller motsvarande
• Arbetat med leverantörsutveckling och systemutveckling inom lönesystem
• Erfarenhet av förhandling och avtal
• Erfarenhet av teknisk projektledning
• Erfarenhet av Primula, Heroma och Antura

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och är placerad på avdelningen för Ledningsstöd inom division Myndighetsservice. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Det innebär en del resande i den här tjänsten.

Du är välkommen in med din ansökan med personligt brev och CV senast den XX/XX.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Håkan Alenius, Facklig kontaktperson, SEKO
026-65 65 82

Jobbnummer
6153169

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: