Projektledare infrastruktur
Härjedalens kommun / Byggjobb / Härjedalen
2020-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare infrastruktur" (publicerad 2021-03-24) ⬅️
Visa alla byggjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen,
Östersund eller i
hela Sverige Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Avdelningen Infrastruktur tillhör
förvaltningen för Samhällsutveckling och sköter bland annat kommunens vägar
avseende vinterväghållning och sommarunderhåll. I enlighet med ett politiskt beslut ska driften för ett stort antal enskild vägar överlämnas till berörda fastighetsägare. För genomförandet av detta krävs ett antal
lantmäteriförrättningar och ett antal vägsamfällighetsföreningar behöver
bildas.
Publiceringsdatum2020-12-14Dina arbetsuppgifterI uppdraget som projektledare ingår att samordna kontakter mellan kommunen, berörda fastighetsägare och lantmäteriet. Du kommer också vara behjälplig med att starta vägsamfällighetsföreningar, hålla informationsmöten för fastighetsägare, ha kontakt med lantmäteriet och samverka med övriga kollegor på infrastrukturavdelningen. Du rapporterar till arbetsledaren/enhetschef för gator.
KvalifikationerGymnasial alt eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kunskap om väglagstiftning, föreningsdrift och kommunal drift är ett krav.
Du har ett brett lokalt nätverk och erfarenhet från den kommunala verksamheten.
För att lyckas i uppdraget behöver du ha en god kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt och du kan anpassa ditt budskap utifrån mottagaren. Du behöver ha goda kunskaper i Office-paketet.
Dina personliga egenskaperSom person är du engagerad, lyhörd och har en stor dos tålamod. Du har stark integritet och står upp för fattade beslut på ett professionellt sätt. Du är flexibel och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Kontaktinformation
Mathias Wiberg, Avdelningschef, 0680-16372,
mathias.wiberg@herjedalen.seConny Persson, Projektansvarig, 0680-16119,
conny.persson@herjdalen.seKicki Jonasson, Fackligt ombud Vision, 0680-163 67,
kicki.jonasson@herjedalen.seArbetsplats
Ringvägen 2
84233 Sveg
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHärjedalens kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4323153546".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510),
http://www.herjedalen.se Jobbnummer 5486326
Observera att sista ansökningsdag har passerat.