Projektledare införande e-handel Laholms kommun

Laholms kommun / Datajobb / Laholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Laholm, Båstad, Halmstad, Örkelljunga, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm

Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare - varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme

Publiceringsdatum
2024-04-26

Om tjänsten
Vi fortsätter vår utvecklingsresa inom upphandling och inköp i Laholm och söker nu en projektledare för införande av e-handel.

E-handel innebär kortfattat att hela inköpsprocessen, från beställning till betalning, sker helt elektroniskt.

Som projektledare är du den som leder e-handelsprojektet från start till projektslut. Du är den som informerar och återkopplar projektet internt i kommunen.

I rollen ingår vidare att, tillsammans med medarbetare på enheten, planera och genomföra utbildning av kommunens beställare.

Som projektledare för införandet av e-handel kommer du att tillhöra upphandlingsenheten. Upphandlingsenheten är placerad under verksamhet Ekonomi på Kommunstyrelsens förvaltning. Vi är ett mindre team på upphandling i Laholm som idag består av en upphandlingsansvarig och två upphandlare. Vid införandet kommer du att arbeta tillsammans med personer inom verksamheten ekonomi som t ex ekonom och systemekonom.

På vår enhet har vi ett öppet och nära samarbete där vi stöttar och peppar varandra i allt, stort som smått. Vi tycker att det ska vara roligt och meningsfullt att gå till jobbet.

Laholms kommun arbetar idag i ekonomisystemet Visma RoR och med införandet av ehandelslösningen Proceedo.

Rollen som projektledare av införandet av e-handelslösning till Laholms kommun
I din roll förväntas du att agera projektledare och hålla samman hela processen. Du har förmågan att skapa goda relationer. Då arbetet är förenat med många kontakter både internt och externt är det viktigt att du agerar professionellt, affärsmässigt samt har förmåga att kommunicera och samarbeta på ett förtroendeingivande sätt. För att lyckas i ditt arbete krävs att du har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att ha flera projekt på gång samtidigt.

Rollen innebär också ett självständigt och varierande arbete med fokus på verksamheternas behov.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:

- Att införa e-handel tillsammans med medarbetare i Laholms kommun
- Att utveckla det kommande e-handelssystemet internt och externt
- Ekonomiskt sinne med förmåga att styra mot totalnytta och kundvärde
- Administrera produkter/tjänster och prislistor i e-handelslösningen när detta är aktuellt.
- Att utbilda och informera om e-handelsfrågor både externt och internt.

Som projektledare för e-handel är du också den som tillsammans med införandegruppen vet hur bl a system och integration fungerar och du är den som ansvarar för kontakten gentemot systemleverantören.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda projekt vid systeminförande (ex inköpssystem, ekonomisystem, E-fakturalösningar) och som är nyfiken, prestigelös och som är van att arbeta i team. Har du erfarenhet av projektledning inom kommunal verksamhet är det ett plus.

Du är trygg i din profession och arbetar effektivt, lösningsorienterat och affärsmässigt.

Du är såväl drivande som initiativrik och behöver ha förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten samt ha ett flexibelt förhållningssätt. För att lyckas i tjänsten behöver du också ha en analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt.

Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du har förmågan att kunna kommunicera och samarbeta med många olika människor med olika bakgrund och kompetenser och du kan flexibelt anpassa dig efter situationen.

Du har en för uppgiften relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som kommunen bedömer vara lämplig för tjänsten. Alternativt arbetslivserfarenhet samt utbildning, som vi bedömer som likvärdig.

Meriterande är tidigare erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete och kunskap om e-handel. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att hålla utbildningar och presentationer samt om du har goda kunskaper i och intresse av digitalisering samt IT-utveckling.

Du är en van IT-användare och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.

Arbetet kräver att du är serviceinriktad och analytisk.

För övrigt ser vi att du har

- God projektledningsförmåga
- God kunskap inom Office-paketet
- Förmågan att hantera flera pågående processer/upphandlingar samtidigt och trivs med ett högt tempo

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det är viktigt att du är prestigelös i ditt sätt att samarbeta med andra.

Om anställningen
Det finns möjlighet till visst distansarbete utifrån verksamhetens behov.

Efter slutfört projekt kan tjänsten övergå till en fast tjänst inom upphandlingsenheten. Då kan tjänstens innehåll och arbetsuppgifter förändras i och med att e-handelslösningen övergår i förvaltning.

Övriga frågor om anställning kontakta ansvarig rekryterare.

Antal tjänster: 1

Tillträde enligt överenskommelse.

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/100".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Laholms kommun (org.nr 212000-1223)

Arbetsplats
Kommunstyrelsens förvaltning, Ekonomienheten, Upphandlingsenheten

Kontakt
Niklas Rosberg
0702511552

Jobbnummer
8642177

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Laholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Laholms kommun: