Projektkontorsadministratör
 Human Capital Group Hcg AB / Administratörsjobb / Stockholm
 Observera att sista ansökningsdag har passerat.
 
   Visa alla administratörsjobb i Stockholm, 
Solna, 
Lidingö, 
Sundbyberg, 
Danderyd eller i 
hela Sverige Visa alla jobb hos Human Capital Group Hcg AB i Stockholm, 
Solna, 
Sundbyberg, 
Huddinge, 
Gävle eller i 
hela Sverige   Nu söker vi en Projektkontorsadministratör till ett längre uppdrag hos myndighet,
Vi söker en erfaren projektkontorsadministratör som ska assistera ett projektkontor och en delportfölj hos myndighet. Uppdraget kan även innebära att administrativt assistera andra inom division System.
Du kommer att stödja delportföljledaren med planering, rapportering, dokumentation och kommunikation. Bland annat kommer du att ansvara för att administrera delportföljråd och upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning. Du ingår i projektkontoret och förväntas spela en viktig roll i projektkontorets effektiva framdrift genom att bidra till god struktur och ordning samt rätt information till rätt målgrupp i rätt tid. Du kommer även bidra till utvecklingen av projektkontoret genom att driva mindre förbättringsaktiviteter. 
Arbetsuppgifter Skapa ordning och reda genom strukturerad och noggrann administration med hög servicegrad.
 Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom delportföljen och projektkontoret.
 Administrera delportföljråd och möten för översyn av våra projektstyrgrupper, inklusive ta anteckningar och skriva protokoll.
 Upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till delportföljens och projektkontorets intressenter, bl.a. genom vårt intranät.
 Upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning samt bistå och genomföra rapportering för delportföljens räkning.
 Bidra i olika utvecklingsaktiviteter med syfte att utveckla projektkontorets ansvarsområden i samarbete med övriga projektkontorsmedlemmar.
 Bistå med administration och dokumentation kring olika utbildningsinsatser, workshops etc.
 Administrera diarieföring vid behov.
Krav Gymnasieexamen 
Kompetens och Erfarenhet:
 Minst 4-års dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter av stödjande, samordnande och koordinerande karaktär eller annan motsvarande roll.
 Minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter kopplade till processer och verktyg inom program- och projektstyrning.
 Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
 God datorvana inom MS Office
 God samarbetsförmåga och initiativförmåga
 Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
 Pedagogisk och social förmåga
 Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
 Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
 Arbetar självständigt och målinriktat
 Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
 Strukturerad och serviceinriktad
 Förmåga att jobba i grupp
Tidplan och omfattning
15-apr-2023 - 30-apr-2024
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 80-100 % under hela uppdragstiden.
Intresserad?
För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anne Tunhammar via e-post: 
anne.tunhammar@humancapital.se.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan!  
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-17 
Klicka på denna länk för att göra din ansökan  Omfattning Detta är ett heltidsjobb. 
Arbetsgivare Human Capital Group Hcg AB (org.nr 556701-1225)  
Arbetsplats Human Capital 
Kontakt Anne Tunhammar 
anne.tunhammar@humancapital.se  Jobbnummer 7514871 
Observera att sista ansökningsdag har passerat.