Projektekonom/administratör
Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Näringsliv / Redovisningsekonomjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Näringsliv i Luleå Länsstyrelsen är en viktig aktör och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Vi arbetar med visionen; för Norrbottens bästa, via ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd, utveckling och samordning inom många olika områden. Hos oss arbetar ca 270 personer inom avdelningarna miljö, samhälle, näringsliv och verksamhetsstöd. Länsledningen består av Landshövding och Länsråd.
Publiceringsdatum2015-09-11ArbetsuppgifterLänsstyrelsen stöttar kontinuerligt olika Norrbottniska företag i deras investeringar via olika former av företagsstöd. Det är en viktig kugge i vårt arbete med att utveckla länets näringsliv och ett uppskattat stöd hos företagen. För att kunna ge fler företag möjligheten att ta del av dessa stöd tillför vi nu EU-medel, vilket ger oss större möjligheter att nå ut till fler. Därför behöver vi din hjälp.
Vi söker dig som vill jobba med administration, uppföljning och redovisning. Du kommer att jobba både självständigt och i nära samverkan med andra, både internt inom Länsstyrelsen och externt med andra aktörer. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har god administrativ förmåga och är van att arbeta i grupp.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att:
• Administrera inkomna ansökningar, beslut och utbetalningsbeslut.
• Registrera och följa upp ärenden i datasystem.
• Granska och följa upp rekvisitioner och beslut om medel.
• Följa upp statistik, indikatorer och resultat.
• Sammanställa underlag för rekvisitioner av EU-medel.
• Samverka med handläggare, ekonomienhet och andra myndigheter.
• Andra administrativa uppgifter, ex. arkivering, bokning, beställning
KvalifikationerVi söker dig som
• har relevant utbildning lägst på gymnasienivå, gärna med ekonomisk inriktning
• har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• har god datorvana och mycket goda kunskaper i MS Officepaketet, särskilt Excel
• är ordningsam, noggrann och systematisk
• har god samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga
• tar ansvar för att arbetsuppgifter genomförs med hög kvalitet
Det är ytterligare en fördel om du
• har erfarenhet från myndighetsarbete och/eller arbete med EU:s struktur- och investeringsfonder
Länsstyrelsen fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi kan erbjuda
• ett varierande och självständigt arbete
• goda utvecklingsmöjligheter
• generösa möjligheter till flexibel arbetstid
• en aktiv personalförening som erbjuder många spännande aktiviteter
• en bra arbetsmiljö samt friskvård och motion på arbetstid.
Vi satsar på jämställdhet och mångfald bland medarbetarna avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli är av stort värde inom Länsstyrelsen eftersom vi är ett mångkulturellt län.
I och med denna annons så har Länsstyrelsen slutligt bestämt val av annonsmedia. försäljare hänvisas till
www.lansstyrelsen.se/norrbottenVaraktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast efter överenskommelse., upphör: Visstidsanställning 2 år.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning.
FÖRMÅNER
Se under övrig information.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-01
Ange följande referens när du ansöker: 112-10854-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Ljunggren Enhetschef. 070-579666
katarina.ljunggren@lansstyrelsen.seFacklig kontaktFackliga företrädare för SACO oc ST nås via vxl 010-225 50 00
norrbotten@lansstyrelsen.seFöretagLänsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Näringsliv
AdressLänsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Näringsliv
Stationsgatan 5
97186 LULEÅ
Kontorsadress97186 Luleå
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2426199
Observera att sista ansökningsdag har passerat.